×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : شنبه 8 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Saturday 27 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25401 خبر
تعطیلی لیگ به نفع و ضرر کدام تیم‌هاست؟

بهتاش فریبا در پاسخ به این پرسش که در پایان چهار هفته رقابت‌های لیگ برتر کدام تیم آماده‌تر و احتمال قهرمانی آن در فصل بیشتر است؟ اظهار کرد: در پایان چهار هفته از رقابت‌های لیگ کسی نمی‌تواند تشخیص دهد که عملکرد کدام تیم بهتر و شانس قهرمانی آن در فصل بیشتر است. البته سپاهان، استقلال و پرسپولیس در این چهار بازی در حد قهرمانی رقابت کردند و به اعتقاد من تراکتور این شانس را دارد که دوباره به جدول برگردد. شاید از هفته بیستم بتوان گفت احتمال قهرمانی کدام تیم بیشتر از سایر تیم‌ها است.

وی با اشاره به بالا بودن کیفیت بازی‌ها در این دوره از رقابت‌های لیگ برتر نسبت به فصل گذشته، گفت: با وجود این که تنها ۴ بازی از لیگ برتر سپری شده اما تیم‌ها از شروع فصل رقابت حرفه‌ای و باکیفیتی داشتند؛ به خصوص تیم‌هایی مثل پیکان، آلومینیوم و نساجی سعی می‌کنند خوب کار کنند و هر چه جلوتر می‌رویم طبیعی است که توقع از بالا بودن کیفیت لیگ بیشتر می‌شود.

 

تعطیلی لیگ به سود استقلال و تراکتور و به ضرر سپاهان

این پیشکسوت استقلال در پاسخ به این پرسش که تعطیلی لیگ چقدر می‌تواند به روند آماده‌سازی تیم‌ها لطمه بزند؟ تصریح کرد: تعطیلی لیگ نه تنها به تیم لطمه نمی‌زند بلکه به آماده‌سازی آن ها نیز کمک می‌کند، به عنوان مثال استقلال در حال حاضر چند مصدوم دارد. همچنین چند بازیکن جدید جذب کرده و چون ابتدای فصل آن طور که باید بدنسازی انجام می کردیم به خاطر نداشتن مدیرعامل شرایط بدنسازی کامل نشد و در این فاصله تعطیلی لیگ هم نفرات جدید با تیم آشنا و هماهنگ می‌شوند و هم بدن آن ها برای شروع دوباره لیگ آماده‌تر می‌شود و این به نفع استقلال است.

فریبا خاطرنشان کرد: البته تعطیلی لیگ شاید به نفع برخی تیم‌ها مثل سپاهان که سیر صعودی را در لیگ طی می‌کرد نباشد و از این تعطیلی حتی لطمه نیز بخورد اما برای تیم هایی مثل تراکتور و استقلال و سایر تیم‌هایی که شرایط ما را داشتند خوب و مثمرثمر خواهد بود. البته به خاطر فیفادی چاره‌ای جز تعطیلی لیگ نبود. از قبل برنامه‌های آن مشخص شده بود که البته این مساله به نفع تیم ملی امید است. اگر فیفا دی نبود شاید خیلی از تیم‌ها نمی‌توانستند بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی امید قرار دهند و این برنامه ریزی درست فیفا است که کاملا به زمان بازی‌ها اشراف دارند و این اتفاق در مجموع به نفع فوتبال و تیم ملی امید خواهد بود.

 

تعطیلی لیگ برای ورزشگاه آزادی و نقش جهان خوب است

وی در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین مشکل فصل را در چهار هفته رقابت‌های لیگ برتر بیشتر کجا دیدید؟ افزود: بحث اصلی استادیوم آزادی است که به دلیل بازسازی امکان حضور تماشاگر وجود نداشت و هم این که از نظر زمین چمن مورد انتقاد بسیاری از بازیکنان و مربیان بود؛ در حالی که آزادی قبلا بهترین زمین چمن را داشت. قطعا تعطیلی لیگ فرصت خوبی را برای استادیوم‌هایی همچون آزادی و نقش جهان فراهم می‌کند که در طی این مدت زمان کافی برای بازسازی و آماده‌سازی زمین چمن خود داشته باشند.

فریبا در پایان گفت: فعالیت تمام تیم‌ها در لیگ تنها به خاطر کمک به تیم ملی است. بنابراین باید شرایط خوبی برای تیم‌های لیگ برتر فراهم شود تا تیم ملی از آن سود ببرد. وقتی بازیکنان از نظر جسمی، روحی و کارهای تاکتیکی آماده باشند، مربی تیم ملی زحمت کم‌تری برای آماده‌سازی بازیکنان می‌کشد و این در نهایت نه تنها به نفع برخی باشگاه‌ها خواهد بود بلکه تیم ملی نیز از این جهت سود می‌برد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.