×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : جمعه 31 فروردین 1403  .::.   برابر با : Friday 19 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25368 خبر
تبریز قطب جراحی های عروق ریوی در کشور

به گزارش پایگاه خبری همنوا،فرید رشیدی صبح امروز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری چهارمین کنگره بین المللی فشار خون ریوی و بیماری‌های عروق ریوی به صورت مجازی در تبریز گفت: در این کنگره شاهد شرکت و سخنرانی بزرگان علم بیماری‌های عروق ریوی بودیم که دستاوردهای مهمی برای تبریز و ایران داشته است.

وی در خصوص دستاوردهای این کنگره بین المللی افزود: بحث بیماری‌های عروقی ریه و به خصوص فشار خون ریوی در سال‌های اخیر در کشور به طور جدی تر نسبت به گذشته مطرح شده است و برگزاری این کنگره فرصت مناسبی برای تبادل نظر بین بزرگان علم ریه بود.

رشیدی با اشاره به اینکه بیماری‌هایی که باعث ایجاد فشار خون ریه می‌شوند گسترده است، گفت: پزشکان حوزه‌های مختلف در رشته‌های ریه، قلب و روماتولوژی در این زمینه فعالیت دارند و برگزاری این کنگره باعث هم اندیشی آنها شد که با استقبال گسترده‌ای نیز همراه بود.

وی ادامه داد: پروسه برگزاری کنگره چهارم بیماری‌های ریوی از شش ماه قبل آغاز شد و ۲۱ سخنران از ۱۰ کشور مختلف جهان از جمله ژاپن، آمریکا، جمهوری چک، اتریش، ترکیه، فرانسه، ایتالیا،، هلند، انگلستان وآلمان همراه بود و این کنگره در سه روز به صورت مجازی برگزار شد.

این فوق تخصص ریه گفت: ایران بعداز ترکیه بیشترین فعالیت را در حوزه بیماری‌های عروق ریوی در منطقه دارد و تبریز نیز در کشورمان جایگاه ویژه ای در درمان بیماری‌های عروقی و فشار خون ریوی دارد.

رشیدی ابراز داشت: از سال ۹۴ درمانگاه بیماری‌های عروقی در بیمارستان امام رضای تبریز تأسیس شده که تاکنون در این شش سال فقط دو روز تعطیل بوده است و در حال حاضر پذیرای بیماران از شهرهای مختلف و سایر مراکز دانشگاهی می‌باشد. همچنین با توجه به نتایج درخشان درمان بیماران با لخته مزمن، در حال حاضر علوم پزشکی تبریز به عنوان یکی از قطب‌های مهم تشخیص و درمان این زیر شاخه از بیماری‌های عروق ریوی مطرح بوده و در صدد گسترش فعالیت به کشورهای منطقه می‌باشیم.

در خاتمه وی همچنین اشاره نمود زیر شاخه بیماری‌های عروق ریوی انجمن متخصصین ریه ایران در طی سالهای گذشته تلاش‌های زیادی در جهت گسترش توان علمی پزشکان در این زمینه با برگزاری برنامه‌های متخلف آموزشی و کارگاه‌ها در سطوح تخصصی و فوق تخصصی نموده و در صدد گسترش درمانگاه‌های ارجاعی بیماری‌های عروق ریوی و فشار خون ریوی در سطح کشور می‌باشد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.