×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
تاکید استاندار آذربایجان‌شرقی در روز درختکاری بر افزایش فضای سبز

به گزارش همنوا به نقل از ایسنا، محمدرضا پورمحمدی روز پنجشنبه پس از غرس یک اصله نهال در محوطه استانداری به مناسبت روز درخت‌کاری و هفته منابع طبیعی، اظهار کرد: طبیعت، بستر زندگی ماست و بدون صیانت از طبیعت و محیط زیست و تلاش برای رفع مشکلات این حوزه، نمی توان انتظار پیشرفت و توسعه جامعه را داشت.

وی از درختان و فضای سبز به عنوان شش‌های جامعه بشری نام برد و افزود: کاشت درخت علاوه بر زیباسازی محیط و منظر شهر، در تزریق اکسیژن به جامعه و جلوگیری از آلودگی هوا نیز نقش بسیار مهمی دارد.

پورمحمدی با انتقاد از تغییر کاربری فضاهای سبز برای ساخت‌ و سازهای بی‌رویه، گفت: تبریز در گذشته تاریخی خود به یک باغ‌شهر معروف بود، اما امروز بسیاری از باغات تبریز از بین رفته است که باید همت کنیم این ویژگی را به تبریز برگردانیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه برخی از شهرهای استان همچون مرند و مراغه، وضعیت باغ‌شهری خود را حفظ کرده‌اند، افزود: روز به روز باید شاهد افزایش فضای سبز در استان باشیم.

پورمحمدی ادامه داد: آینده درخشان نسل‌های آتی در گرو وجود طبیعتی سالم است که درخت‌کاری و افزایش فضای سبز از جمله مهم‌ترین عوامل در این زمینه محسوب می‌شوند.

۱۵ اسفند در تقویم رسمی جمهوری اسلامی به عنوان روز درختکاری نام گذاری شده است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.