×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25241 خبر
بی‌توجهی روحانی به نامه مجلس

حجت الاسلام احد آزادی‌خواه در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در شرایط فعلی دولت باید از اقشار کم درآمد جامعه و همچنین کسانی که کسب و کارشان به دلیل کرونا دچار آسیب شده است حمایت کند، گفت: بنده و تعدادی از نمایندگان مجلس که اغلب عضو فراکسیون نمایندگان ولایی هستند، چندی پیش در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار عدم اخذ بهای مصرفی آب، برق و گاز از سه دهک کم درآمد جامعه به مدت سه ماه شدیم.

 

وی افزود: علت تدوین این نامه آن بود که محدودیت‌های اعمال شده در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و تأثیر آن بر فضای کسب و کار موجب تنگنای معیشتی و فشار بر اقشار کم درآمد شده است.

 

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این روزها اقشار کم درآمد جامعه حتی در تأمین نیازهای اساسی خود دچار مشکل جدی هستند و باید دولت از این افراد حمایت جدی کند.

 

آزادی‌خواه با بیان اینکه اقشار ضعیف جامعه از لحاظ مالی مشکلات اساسی دارند و باید مورد حمایت قرار گیرند، اظهار داشت: در حال حاضر به جز کارمندان دولت و برخی از اقشار جامعه که حقوق ماهانه دریافت می‌کنند، بخش قابل توجهی از مردم با چالش اقتصادی بسیار جدی مواجه هستند که باید از آنان حمایت شود.

 

وی تصریح کرد: به جهت احترام به جایگاه مجلس لازم بود که دفتر رئیس‌جمهور فردی را مأمور پیگیری این مطالبه نمایندگان می‌کرد و پاسخ نمایندگان را می‌داد اما این اتفاق نیافتاد و گلایه ما این است که رئیس جمهور به نامه‌های مجلس پاسخ نمی‌دهد.

 

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ممکن است دولتمردان بگویند که از نظر حقوقی ملزم نیستند که به نامه‌های نمایندگان پاسخ دهند که اگر اینگونه باشد، مجلس هم نباید از باب مصالحه با دولت رفتار کند و می‌تواند از اقدامات قانونی خود چون سوال و استیضاح استفاده کند.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.