×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : شنبه 8 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Saturday 27 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25401 خبر
بیمارستان سینای مراغه تکمیل می‌شود؟

عملیات اجرایی در ساختمان الحاقی و درمانی بیمارستان سینای مراغه یا بهتر بگوییم فاز ۲ این بیمارستان از سال ۱۳۹۷ آغاز، و تکمیل آن چندین‌بار از سوی مسئولان دولت گذشته وعده داده شد.

نماینده وقت مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی اولین وعده را بر زبان جاری، و طی ۱۱ آذرماه ۱۳۹۷ اعلام کرد که «اعتبار مورد نیاز تامین شد و این طرح طی کمتر از ۲ سال به بهره‌برداری می‌رسد».

اما تزریق قطره‌چکانی اعتبارات به این طرح ملی تا جایی ادامه یافت که حتی مسئولان محلی هم حدود ۲ سال پس از آن، تکمیل این ساختمان را به عنوان مطالبه مطرح، و در موقعیت‌های مختلف از جمله در سفر معاون وقت وزیر راه و شهرسازی به مراغه، آن را بیان کردند.

«نقی مسکینی» معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار وقت مراغه در سال ۱۳۹۹ به حرف آمد و با زبانی نرم از پیگیری‌های مسئولان برای تامین بودجه مورد نیاز و تکمیل فاز الحاقی بیمارستان سینای این شهرستان خبر داد؛ وی البته وعده هم داد اینکه «روند اجرایی این طرح درمانی با رفع مشکلات سرعت می‌گیرد».

«مسکینی» اذعان کرده بود که با توجه به عدم تخصیص منابع مالی و اعتباری برای این طرح در سال‌های گذشته، روند ساخت آن کند شد و پیمانکار هم در آن دوره مطالبه‌هایی داشت.

واقعیت این است که مطالبه‌های مردم و مسئولان محلی در دولت دوازدهم کارساز نبود و امام جمعه مراغه در سفر وزیر بهداشت دولت سیزدهم به مراغه طی ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، تکمیل این بیمارستان را مورد تاکید قرار داد.

«آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی» به آن هم بسنده نکرد و در دیدار سرپرست دانشکده علوم پزشکی پس از روی کار آمدن دولت مردمی نیز تکمیل فاز دوم بیمارستان سینای مراغه را یکی از اولویت‌های این بخش عنوان کرد.

 

دولت سیزدهم مطالبه مردم را شنید

دولت سیزدهم که طی همین ۲ سال اخیر با تکمیل بسیاری از طرح‌های نیمه‌تمام به مطالبه‌های مردم مراغه از جمله احداث پل کهجوق، از سرگیری عملیات اجرایی در آزادراه مراغه – هشترود و چندین طرح دیگر جامه عمل پوشانده، گویا مطالبه تکمیل فاز دوم بیمارستان سینا را هم شنیده است.

این طرح عمرانی اکنون با جدیت در حال اجرا بوده و نه تنها پیشرفت فیزیکی آن به ۶۴ درصد رسیده، بلکه تکمیل آن تا پایان سال جاری نیز از سوی وزارت راه و شهرسازی هدفگذاری شده است.

اکنون مردم مراغه از یک سو با بدعهدی‌های دولت گذشته مبنی بر تکمیل فاز ۲ بیمارستان سینا و از سوی دیگر با موفقیت‌های دولت سیزدهم در تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام این شهرستان روبرو هستند و راستی‌آزمایی وعده نهایی برای تکمیل این طرح را تا پایان سال جاری انتظار می‌کشند.

رئیس اداره راه و شهرسازی مراغه به عزم جدی دولت مردمی برای بهره‌برداری از فاز ۲ بیمارستان سینا شامل ساختمان‌های الحاقی و آموزشی اشاره و بیان می‌کند: ساختمان الحاقی درمانی تا پایان سال جاری و ساختمان آموزشی طی سال آینده تکمیل می‌شود.

«مقصود محرم‌پور» افزود: ساختمان الحاقی درمانی حدود سه‌هزار و ۸۴۵ مترمربع زیربنا دارد که در سه طبقه شامل بخش‌های ICU، اتاق عملیات خاص، بخش بستری و غیره است و با تکمیل آن، ۸۷ تخت بیمارستانی جدید به ظرفیت درمانی شهرستان افزوده می‌شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی مراغه ادامه داد: ساختمان آموزشی بیمارستان سینا نیز در مجاورت ساختمان الحاقی با ۲ هزار و ۴۱۹ مترمربع زیربنا در ۵.۲ طبقه در حال احداث بوده و اکنون از ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

«محرم‌پور» افزود: این ساختمان نیز شامل بخش‌های مختلف از جمله اتاق اساتید، سالن آمفی تئاتر، کتابخانه مرکزی و مجازی و کلاس‌های آموزشی و سایر امکانات جانبی است.

 

اهمیت تکمیل فاز دوم بیمارستان سینای مراغه

تکمیل ساختمان الحاقی - درمانی بیمارستان سینا بر اساس اعلام رئیس اداره راه و شهرسازی مراغه ۸۷ تخت دیگر به ظرفیت بیمارستانی این شهرستان اضافه می‌کند و گام دیگری در جهت تبدیل شدن مراغه به قطب درمانی منطقه برداشته می‌شود.

ضمن توجه به اینکه اکنون بیمارستان‌های مراغه پذیرای بیماران جنوب آذربایجان‌شرقی و جنوب آذربایجان‌غربی است و با تکمیل فاز دوم بیمارستان سینا، از ازدحام بیش از پیش بیماران نیز جلوگیری می‌شود.

به گزارش هم‌نوا به نقل از ایرنا تا دهه‌فجر سال گذشته ۵۹ میلیارد تومان برای این دو ساختمان هزینه شد و پیشرفت فیزیکی ساختمان الحاقی حدود ۶۰ درصد بود؛ بر همین اساس مجری این طرح ملی یعنی وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل آن تا پایان سال جاری و تحقق وعده‌اش، کار دشواری پیش‌رو دارد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.