×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
باید منابع صندوق بیمه روستائیان و عشایر مولد شود

علیرضا عسگریان روز پنجشنبه در گردهمایی مدیران و کارگزاران صندوق اظهار داشت: این دومین صندوق باز است که قرار است، بیش از صد سال عمر کند. کل نظام مکلف است به بیمه شدگان روستایی این صندوق خدمات رسانی کنند.

به گزارش هم‌نوا وی افزود: ۵ سال گذشته نسبت پشتیبانی صندوق ۲۰۰ نفر بیمه پرداز و یک نفر بازنشسته بوده است که به یکباره این جریان تند شد و اکنون نسبت پشتیبانی صندوق۱۰ به یک است که اگر با این شیب حرکت کنیم در سه سال آینده پشتیبانی صندوق به چهار نفر بیمه پرداز می رسد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه صندوق بیمه روستایی باید کیفیت خدمات را افزایش دهد گفت: در کنار خدماتی که این صندوق ارائه کرده است ضریب پشتیبانی و پایداری صندوق مهم است هر فعالیتی در این صندوق باید بر اساس منطق و در راستای توسعه متوازن باشد.

وی عنوان کرد: آگاهانه ترین وجه مدیریت باید در صندوق تبیین شود. صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با قدرتی که دارد، نقش موثری در تحولات کشور دارد.

عسگریان خاطر نشان کرد: تضمین درآمد بازنشستگی و تحقق امنیت شغلی کشاورزان، روستائیان و عشایر، نیازمند جذب نیروی کار توانمند در بخش های تولیدی روستایی و عشایری است، فقدان پوشش بیمه اجتماعی برای سالمندان روستایی، نابرابری اقتصادی بین شهر و روستا را تشدید و نرخ کاهش فقر روستایی را آهسته تر می‌کند.

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.