×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : جمعه 7 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Friday 26 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25398 خبر
ایران الگویی موفق برای ملت‌های آزاده است/ انقلاب اسلامی شعار "ما می‌توانیم" را محقق کرد

به گزارش همنوا به نقل از ایسنا، محمدرضا پورمحمدی در برنامه زنده تلویزیونی پلاک ۴۲ از شبکه استانی سهند، با تبریک چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گفت: این انقلاب، مصداق بارز پیروزی لشکر ایمان و اسلام بر لشکر کفر و نفاق بود که بدون حمایت مردمی و رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی، محقق نمی‌شد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران، دوران رشد، بلوغ و پویایی خود را طی می‌کند و به جرات می‌توان گفت که به رویدادی مهم، تاثیرگذار، پویا و تحول آفرین در نظام جهانی تبدیل شده است.

وی با بیان این‌که روحیه مقاومت، ایثار و حمایت همه جانبه مردم از نظام جمهوری اسلامی، همواره نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده است، ابراز کرد: نه تنها آرزوی دشمنان همیشگی ایران اسلامی برای شکست و سرنگونی نظام، محقق نشد، بلکه خود آن‌ها گرفتار افتضاحات متعدد شده و کسانی که این آرزو را داشتند نیز به زباله دان تاریخ پیوستند.

پورمحمدی، ایمان و اعتقاد مردمی را موتور محرکه پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و ادامه داد: ایمان مردمی و هدایت‌های داهیانه امام خمینی(ره)، به حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی پایان داد.

وی تصریح کرد: با وجود تمامی مشکلات و فشارهای دشمنان، مردم ایران اسلامی تحت هدایت رهبر فرزانه انقلاب و باور عمیق به آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی، همواره از برهه‌های حساس، سربلند بیرون آمده و از این پس نیز با تکیه بر توان داخل، دسیسه‌های دشمنان را با صلابت و اقتدار پاسخ می‌دهند.

وی به اشاره به نقش تبریز و آذربایجان در پیروزی انقلاب اسلامی و با بیان این‌که قیام مردم تبریز در روز ۲۹ بهمن سال ۵۶، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است، افزود: مردم تبریز از نخستین انقلابیون کشور بودند که در مقابل اهانت مزدوران پهلوی به مقدسات ایستاده و با خون خود، درخت تنومند انقلاب اسلامی را آبیاری کرده و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را در کشور نهادینه کردند.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که دشمنی استکبار با ایران اسلامی، تمام شدنی نیست، افزود: دشمنان، همواره درصدد ضربه زدن به انقلاب و دلسرد کردن مردم هستند.

وی خاطرنشان کرد: فرآیند توسعه، پیشرفت و خودکفایی همواره با دشواری‌ها و ناملایمات همراه بوده و بر این باور هستیم که علت عمده مشکلات و فشارهای اقتصادی موجود در کشور، تحریم‌های ظالمانه است؛ البته نقش برخی بی توجهی‌ها و سوءمدیریت‌ها در مشکلات امروزی جامعه نیز قابل کتمان نیست.

وی ابراز کرد: زمانی می‌توانیم دشمنی استکبار را بی اثر سازیم که روز به روز در مسیر خودکفایی و استقلال گام برداشته و برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی تلاش کنیم.

پورمحمدی در ارتباط با دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، پیشرفت‌های بسیار خوبی در بخش‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، نظامی و دفاعی، فرهنگی، علمی و فناوری کشور انجام شده و روز به روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: تقویت روحیه اعتماد به نفس و خودباوری در بین مردم از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که توانسته شعار "ما می توانیم" را به صورت کامل و ملموس، محقق سازد.

وی در ادامه به ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: آذربایجان شرقی از جمله استان‌های بسیار مهم کشور و به تعبیر مقام معظم رهبری، سر ایران است و در حال حاضر توانسته به یکی از قطب‌های موفق کشور در حوزه صنعت و تولید تبدیل شود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت ۱۱ شرکت و مجموعه خودروسازی در استان، گفت: در حال حاضر بیش از ۳۵ درصد قطعات مورد نیاز خودروسازی کشور در آذربایجان شرقی تولید شده و تولیدات شیرینی و شکلات استان به بیش از ۸۰ کشور دنیا صادر می‌شود.

وی با بیان این‌که توجه به بهره برداری هرچه بیشتر معادن استان در سال‌های اخیر افزایش یافته است، گفت: اکنون بیش از ۷۳۸ معدن مختلف طلا، مس، کائولن و سایر مواد معدنی در استان مورد بهره برداری قرار گرفته است که نقش بسیار مهمی در اشتغال جوانان و تسریع حرکت توسعه استان دارد.

وی از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی صنعتگران و فعالان بخش خصوصی استان قدردانی کرد و افزود: با وجود بیماری کرونا و مشکلات مختلف اقتصادی، هیچ نیروی کاری از واحدهای تولیدی استان، تعدیل نشده و اجازه نداده‌ایم که هیچ یک از واحدهای تولیدی استان تعطیل شود.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، پورمحمدی هم‌چنین از آغاز اجرای مرحله نخست واکسیناسیون کرونا در استان خبر داد و بر توجه بیشتر مردم نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تاکید کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.