×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
اقلیت پرمصرف با افزایش آب‌بها مواجه می‌شوند

فیروز قاسم‌زاده، سخنگوی صنعت آب گفت: تعرفه آب شرب برای مشترکانی که تا نصف الگو مصرف دارند، نسبت به سال گذشته کاهش داشته است‌ که این اقدام مشوقی برای کم‌مصرف‌ها است‌‌.

وی افزود: برای مشترکانی که از نصف الگو تا الگو مصرف آب دارند، در سال جاری افزایش تعرفه 15درصدی خواهند داشت.

به گزارش هم‌نوا سخنگوی صنعت آب با بیان اینکه برای افزایش مصرف بیش از الگو، به‌ازای هرمترمکعب مصرف بیشتر، تعرفه متفاوت خواهد بود، گفت: برای مشترکانی که بیش از الگو مصرف آب دارند، تا 70 درصد افزایش تعرفه اعمال خواهد شد که این افزایش 70درصدی تعرفه برای پرمصرف‌‌ها و بیشترین پله‌های مصرف خواهد بود‌.

وی افزود: بارندگی‌های کشور در سال‌ آبی جاری، با وجود رشد 5 درصدی نسبت به میزان بارش‌ها در زمان مشابه سال آبی گذشته، نسبت به متوسط درازمدت، 16 درصد کاهش داشته است.

قاسم‌زاده با بیان اینکه "بارش‌های سال آبی جاری تاکنون به 188 میلیمتر رسیده"، گفت: پراکنش بارش‌ها بسیار نامنظم بوده و در شمال غرب کشور، استان‌های شمالی و بخشی از فلات مرکزی بارندگی مناسبی نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: در تهران با کاهش 28 درصدی بارش‌ها نسبت به شرایط نرمال و کاهش 6 درصدی بارش‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه‌ایم؛ همچنین میزان ذخایر سدهای 5‌گانه تأمین آب شرب تهران در حال‌حاضر 509 میلیون مترمکعب است که پرشدگی 27 درصد این سدها را نشان می‌دهد و نسبت به زمان مشابه سال گذشته که سالی کم‌آب برای تهران بوده، کاهشی 10 درصدی داشته است.

سخنگوی صنعت آب با بیان اینکه سال گذشته آب 43 هزار مشترک قطع شد و امسال نیز این طرح را در برنامه داریم، گفت: میزان مشترکان بد مصرف با اجرای طرح برنامه ها از پنج درصد به سه درصد کاهش یافت و تلاش ما این است که تعداد مشترکان پرمصرف بازهم کاهش یابند.

منبع: فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.