×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
افزایش ۲۶۰ درصدی بازدید از موزه‌های آذربایجان‌شرقی

به گزارش همنوا، عابدین خرّم در هشتمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان با بیان اینکه میانگین اقامت گردشگران در استان در مقایسه با سال گذشته با افزایش ۲۲ درصدی همراه بوده است، اظهار کرد: طی سه روز نخست نوروز، ۶۱ هزار نفر در مراکز رسمی اقامتی استان اسکان یافته‌اند که شامل ۶۶ درصد از ظرفیت مراکز اقامتی استان است.

وی افزود: طی سه روز نخست نوروز ۱۴۰۱، شاهد فروش ۲۸ هزار و ۱۷۵ بلیت بازدید از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان بودیم که آمار بازدید از موزه‌های استان نسبت به سال گذشته با افزایش ۲۶۰ درصدی همراه بوده است، در این میان کلیسای سنت استپانوس با ۶۵۰۰، موزه آذربایجان ۳۸۰۰ و موزه قاجار با ۲۹۰۰ بازدید در صدر اماکن پر بازدید استان قرار گرفته اند.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی در ادامه از ۲۵۴۱ مورد اعزام اورژانس به حوادث طی سه روز نخست نوروز ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: از این میان ۲۰۰۸ مورد مربوط به حوادث غیر تصادفی و ۵۳۳ مورد تصادفی بود که از میان حوادث تصادفی ۹ هموطن جان خود را از دست داده‌اند و آمار تلفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته با کاهش ۲۵ درصدی همراه است.

وی با بیان اینکه طی سه روز نخست فروردین‌ماه هلال احمر به ۸۲ مورد سوانح شهری، جاده‌ای و روستایی امدادرسانی کرده است، افزود: از میان امدادرسانی‌های انجام شده، ۳۲ مورد مربوط به برف و کولاک، ۴۲ مورد جاده‌ای، سه مورد شهری و یک کوهستانی بوده است که طی این عملیات‌ها به ۱۳۱ نفر اسکان داده‌شده است.

خرّم به ورود ۱۰۲ هزار ۸۵۵ نفر به منطقه آزاد ارس اشاره کرد و گفت: طی سه روز نخست سال ۱۴۰۱، ۲۵ هزار و ۶۷ نفر از اماکن تاریخی و گردشگری منطقه آزاد ارس بازدید و ۲۵۵۵ نفر اقامت داشته‌اند.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.