×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
افزایش چندبرابری جراحی پیوند اعضا در آذربایجان‌شرقی

به گزارش همنوا، جواد احمدیان تحرکات قابل ملاحظه در حوزه اعمال جراحی پیوندی در تبریز را بسیار مهم خواند و افزود: اغلب اعمال جراحی مزبور که در مدت همه گیری کرونا با افت شدید مواجه شده بود، در سالجاری در بیمارستان های امام رضا و شهید مدنی تبریز افزایش یافته است.

وی رشد ۱.۳ برابری در زمینه اهدای عضو مرگ های مغزی در آذربایجان شرقی نسبت به پارسال را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: در حالی که سال ۱۴۰۰ تنها تعداد ۱۴ عمل جراحی پیوند اعضای افراد مرگ مغزی انجام شده بود، از ابتدای امسال تاکنون این اعمال جراحی به عدد ۳۳ رسیده است.

احمدیان اظهار کرد: در زمینه پیوند کبد نیز شاهد رشد ۱۸۰ درصدی(۱.۸ برابر) در ۱۱ ماهه امسال نسبت به سال ۱۴۰۰ هستیم، به گونه ای که پارسال ۲۳ عمل جراحی در این حوزه صورت گرفت و امسال این عدد به ۴۲ مورد رسیده است.

وی تعداد پزشکان جراح متخصص برای عمل جراحی پیوند کبد در تبریز را ۲ نفر اعلام کرد.

احمدیان رشد ۱۰۰ درصدی در عمل جراحی پیوند قلب و ۳۶۰ درصدی پیوند کلیه(۳.۶ برابر) را از دیگر موفقیت های حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز بیان کرد و یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۶ مورد پیوند قلب و ۷۰ مورد پیوند کلیه در آذربایجان شرقی به انجام رسیده که این آمار به ترتیب در سال گذشته ۳ و ۱۹ مورد بوده است.

وی عمل پیوند موفقیت آمیز ۲ مورد از دهنده زنده به گیرنده زنده برای اولین بار در آذربایجان شرقی را یکی از مهمترین دستاوردهای پزشکی استان برشمرد و گفت: مجوز چنین اعمال جراحی به سختی و از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز کاشت حلزون برای نوزادان ناشنوا را یکی از مهمترین و بزرگترین اقدامات دولت سیزدهم برای ریشه کنی این بیماری در کشور خواند و با بیان اینکه آذربایجان شرقی از ابتدای امسال تاکنون کارنامه های قابل قبول داشته است، اظهار کرد: هم اکنون این عمل جراحی در تمام مراکز درمانی استان برای کودکان زیر ۳ سال بدون نوبت دهی انجام می شود.

احمدیان با بیان اینکه سال گذشته ۷۰ مورد عمل جراحی کاشت حلزون در آذربایجان شرقی انجام شد، ادامه داد: این آمار در سالجاری به چندین برابر افزایش یافته است و دولت بر خلاف سال های قبل که برای هر عمل جراجی از خانوارها هشت میلیون تومان اخذ می کرد، امسال تمام هزینه ها رایگان می باشد.

وی هزینه کاشت حلزون برای هر نوزاد را بیش از ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد که از سوی دولت تامین می شود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.