×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25245 خبر
ارائه 965 مشاوره و خدمت حقوقی به مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی

به گزارش همنوا به نقل از ایسنا محمد کلامی با اعلام اینکه 259 وکیل نیکوکار با این نهاد همکاری می‌کنند، اظهار کرد: وکلای نیکوکار در یک روز از هفته برای انجام خدمت حقوقی به مددجویان در میز خدمت کمیته امداد استان، حضور پیدا می‎کنند.
وی با بیان این که  582 پرونده حقوقی مربوط به مددجویان این نهاد، وجود دارد، افزود: در 9 ماهه سال جاری 439 پرونده مددجویان تحت حمایت این نهاد با مشاوره حقوقی وکلای نیکوکار حل شده است.
وی با اشاره به اینکه 31 میز خدمت حقوقی با هدف تسهیل ارائه خدمات حقوقی به مددجویان در این نهاد تشکیل‌ شده است، اظهار کرد: میز خدمت حقوقی برای کمک به مددجویان در امور حقوقی و ارتقاء سطح آگاهی آنان ایجاد شده و مشکلات حقوقی، عدم توانائی برای احقاق حق و پایمال شدن حقوق مددجویان تحت حمایت از دلایل تشکیل آن است.
کلامی با بیان اینکه 143 پرونده حقوقی مددجویان در محاکم قضایی پیگیری شده است، گفت: از این تعداد 80 پرونده توسط اداره حقوقی کمیته امداد استان و 63 پرونده توسط وکلای نیکوکار پیگیری شده است.
وی با یادآوری تفاهم نامه این نهاد با کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان شرقی، اظهار کرد: طبق این تفاهم نامه، تنظیم هر نوع سند برای مددجویان در دفاتر اسناد رسمی با 50 درصد تخفیف انجام می‌شود.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین این نهاد و کانون وکلای دادگستری و سازمان بسیج حقوقدانان آذربایجان شرقی به‌ منظور بهره‌مندی مددجویان از خدمات حقوقی و مشاوره‌ای، افزود: طبق این تفاهم‌نامه‌ها ارائه خدمات حقوقی در کلیه موضوعات حقوقی، جزائی و خانواده به مددجویان تحت حمایت این نهاد به ‌صورت رایگان انجام می‌شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.