×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
آب به تالاب بین المللی قوری‌گل رسید

به گزارش همنوا، حسن عباس نژاد با اعلام این خبر گفت: از امروز آبگیری تالاب آغاز و امیدواریم با رفع نقایص جزئی کانال آبرسانی و شرایط اقلیمی مناسب بطوریکه یخبندان زیادی هم در مسیر انتقال آب وجود نداشته باشد آبگیری تالاب به خوبی انجام گیرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که حق آبه‌ی تالاب ۳.۸ میلیون متر مکعب بوده است، گفت: حفظ تنوع زیستی در این تالاب بستگی به تامین حق آبه‌ی تالاب دارد و اگر آبگیری تالاب به خوبی انجام شود در سال آتی شاهد شکوفایی اکوسیستمی منطقه خواهیم بود.

وی با بیان این‌که براساس اطلس تالاب‌ها، تاکنون ۲۷ تالاب در آذربایجان شرقی شناسایی شده است، گفت: تعدادی از این تالاب‌ها فصلی و برخی نیز مانند قوریگل و قره قشلاق دایمی هستند، شرایط تالاب‌های استان با توجه به کاهش بارندگیها   خوب نبوده و مانند قوری گل از شرایط نامناسبی برخوردار هستند.

عباس نژاد با تاکید بر اینکه حفظ تالاب‌ها نیازمند مشارکت و همکاری تمامی دستگاه‌هاست، گفت: براساس ماده 50 قانون اساسی، حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی بوده ودر این راستا دولت و مردم همگی باید اهتمام لازم را داشته باشند .

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با تقدیر از حمایتهای مقام عالی استان و دستگاه قضایی گفت:خوشبختانه تیم سازی خوبی در راستای تامین حق آبه تالاب بین الملی قوریگل انجام شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.