×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : شنبه 1 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Saturday 20 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25369 خبر
مشکلی در تامین کالاهای اساسی در ایام شیوع کرونا نداریم

به گزارش هم‌نوا، دکتر جهانگیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استان در نشست خبری ستاد مبارزه با کرونا گفت:

ما در معاونت اقتصادی استان و برای حمایت از گروه‌هایی که مورد آسیب واقع شدند به موقع انعکاس مشکلات دادیم و بسیاری از آسیب‌ها پیش‌بینی و چاره‌اندیشی شد. ما سعی می‌کنیم دستور عمل‌های ستاد ملی را به موقع اجرا کنیم و در تدوین دستورالعمل‌ها نیز موثر باشیم. 

وی افزود: تا کنون در حوزه بانکی هفت مورد حمایت مختلف اجرا شده. از این هفت مورد فقط یک مورد درباره وام‌ها اجرا نشده و بقیه به اجرا رسیده‌است. 

در امور مالیاتی 9 مورد حمايت در نظر داریم مانند تسهیلات، بخشودگی و... که هر 9 مورد اجرا شده‌است. 

در امور گمرکی 3 مورد داریم که هر سه اجرا شده. در تامین اجتماعی 2 مورد ابلاغ شده که هر دو اجرایی شده‌است. 

جهانگیری توضیح داد: در حوزه انرژی و زیربنا دستورالعمل‌های ابلاغ شده انجام گرفته. شهرداری 2 مورد بخشودگی اجرا بها و اخذ عوارض داشته‌است. 

در سایر دستگاه‌ها نیز تمدید پروانه‌های بهره‌برداری انجام گرفته.

جهانگیری گفت: بخشی از این حمایت‌ها به حوزه استان مربوط است و بخش دیگری به دولت و وزارت‌خانه مربوط است که ما سعی کردیم در بخش استانی به موقع عمل کنیم.

وی درباره ایجاد نقاهتگاه‌های دولتی توضیح داد: تا کنون 4 مهمانسرای دولتی تجهیز شده و با همکاری علوم پزشکی و ارتش؛ به بهداشت و تجهیز امکانات رسیدگی شده و تا کنون 450 تخت آماده است. سعی می‌کنیم این تعداد را هم افزایش دهیم. هتل‌ها هم اعلام آمادگی کردند که اگر نیاز باشد از ظرفیت آنها استفاده کنیم. 

جهانگیری درباره فعالیت‌های مردمی در تبریز گفت: مشارکت‌های مردمی در تبریز سابقه دیرینه دارد. در این ایام نیز کارهای جدید صورت گرفته. در کنار سپاه و بسیج، تشکل مدافعان سلامت زیر نظر دکتر آل هاشم شروع به کار کرده و از طریق هیات‌ها هماهنگی صورت گرفته شده.

وی افزود: بحث دیگر در مشارکت‌های مردمی، کمپین رحمت است که دولت در این بخش بهتر است در کنار بیاستد و تا جایی که به ما مربوط است سعی می‌کنیم از اقشار آسیب پذیر حمایت کنیم و برای اقشار تجهیز منابع انجام دهیم. 

جهانگیری درباره حمایت از اقشار ضعیف جامعه گفت: رسیدگی به این اقشار به خوبی صورت گرفته و حتی اتفاق افتاده که به یک خانواده چندین بسته تعلق گرفته.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم سیستمی راه‌اندازی کنیم که خانواده‌ها نیاز خود را اعلام کند تا نیازشان دقیق منتقل شود.

جهانگیری اضافه کرد: در کالاهای اساسی نیازی به واردات نداریم و خودمان تولید داریم.

وی ادامه داد: در هفته نخستین، افزایش سهمیه نانوایی ها صورت گرفت.

جهانگیری درباره شایعات گرانی شکر افزود: برای ایام ماه مبارک رمضان شکر سهمیه خانوار در نظر گرفته شده و برای بخش تولید نیز سهم خاصی در نظر گرفته شده. شایعه ایجاد شده برای گرانی شکر بیشتر جو روانی است.

جهانگیری درباره تنفس‌هایی که دولت در بهای خدمات ارائه‌ کرده تصریح کرد: برخی افراد از وضعیت کرونا دچار آسيب نشده‌اند و حتی کسب و کارشان رونق نسبی گرفته، از این قشر تقاضا داریم که بهای خدمات را بپردازند تا دولت را در گذار از این گردنه یاری کنند.

 

جهانگیری در پایان گفت: بلاخره کرونا به پایان خواهد رسید و برای ایام پساکرونا و شرایط اقتصادی بعد از آن باید برنامه‌هایی ایجاد شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.