×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 7 تیر 1401  .::.   برابر با : Tuesday 28 June 2022  .::.  اخبار منتشر شده : 18125 خبر
عمارت ساعت در حال فروپاشی است/افزایش فوتی ناشی از تصادف در تبریز

به گزارش همنوا، جلسه امروز شورای شهر تبریز با تجلیل از دو پاکبان امانت دار تبریزی آغاز شد. سپس طبق دستور جلسه اول یعنی سخنرانی پیش از دستور شهرام دبیری، عضو شورای شهر تبریز صورت گرفت که شهرام دبیری با اشاره به سالروز درگذشت عضو فقید شورا گفت: روز گذشته دومین سالگرد درگذشت آقای اشرف‌نیا بود که در عرصه شهرداری، شورا و معاونت استاندازی زحمات زیادی کشیده بودند.

وی در خصوص بودجه سال جاری عنوان کرد: در خصوص چشم اندازه ۱۱ ساله‌ای که برای شهر تعیین کرده بودیم که تبریز شهری انسان محور، پاک، سرزنده، دانش بنیان و متعادل و متوازن از نظر توسعه شهری خواهد بود.

عضو شورای شهر تبریز ادامه داد: در ارتباط با بودجه شهرداری از نظر درآمدی بیشترین درآمد پایدار از طرف عوارض مردم است و عمده هزینه بودجه سال ۱۴۰۰ برای حمل و نقل و ترافیک و خدمات مدیر است.

وی تصریح کرد: عملکرد درآمدی شهرداری در هشت ماهه سال جاری بودجه مصوب ۳۴۴۷میلیارد بود که ۱۹۹۹ میلیارد آن وصول شده است.

دبیری در پیشنهادی به شورا ابراز داشت: سال ۱۴۰۱ را سال محله محوری نامگذاری کنیم و افزایش بودجه محلات به ویژه در مناطق محروم را در اولویت قرار دهیم.

با بودجه فعلی مسیرگشایی‌ها ۲۰ سال دیگر تمام نمی‌شود

وی ادامه داد: مسیرگشایی‌ها با این بودجه تا ۲۰ سال آینده هم تمام نمی‌شود و باید سیاست‌های تشویقی قرار دهیم؛ توجه بیشتر به کانال کشی و دفع آبهای سطحی و مشارکت مردم در موضوعات اجتماعی و فرهنگی از مسائل دیگر مهم برای بودجه سال آینده است.

این عضو ادوار شورای شهر تبریز در خصوص توجه به دیگر مسائل هم گفت: یکسان سازی حقوق کارکنان باید در راستای ارتقا حقوق ارکنان باشد و همچنین سال آینده برای بودجه جاری حداقل باید دوهزار میلیارد در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام رسول برگی هم با اشاره به مشکلات محله طرلان دره سی اظهار داشت: اخیرا امام جمعه محترم به محله طرلان دره سی رفته بودند و از وضعیت مسیرگشایی آنجا گله کردند.

وی ادامه داد: با شهردار آن منطقه حرف زدم که این هفته با تمام اعضای شورا به آنجا برویم وتصمیمات لازم برای آنجا در بودجه سال آینده اتخاذ شود.

پیشنهاد ایجاد سامانه متمرکز بیمه شهرداری تبریز

در ادامه طرح یک فوریتی ایجاد سامانه متمرکز بیمه شهرداری تبریز برای کاهش هزینه ها، گسترش دامنه بیمه در فعالیت‌های شهری و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری تبریز ارائه شد که سید کاظم زعفرانچی‌لر در این خصوص گفت: بر اساس این طرح شهرداری موظف به راه اندازی کارگزاری حقوقی بیمه از طریق اخذ مجوز رسمی‌از بیمه مرکزی و با هر مسیر قانونی شده و می‌تواند هزینه‌‌‌های چندین میلیاردی خود در حوزه بیمه را مدیریت کرده و حتی به کسب درآمد اقدام کنند ضمن اینکه رانت و فسادهای احتمالی در این حوزه نیز کاهش جدی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اخیرا آماری از ماشین‌آلات شهرداری دریافت کردیم که تعداد بالایی دارد، ادامه داد: در کنار این آمار دریافتیم که هر سال واگن‌‌‌های مترو، پله برقی و… را بیمه‌ می‌کنیم که در همه این پرداختی‌ها به صورت جزیره ای عمل می‌شود.

عضو شورای شهر تبریز ادامه داد: ما سالانه ۱۵۰ میلیارد بیمه پرداخت می‌کنیم که با حساب و کتابی دریافتیم که شهرداری سالانه ۳۶ میلیارد پورسانت بیمه پرداخت می‌کند.

پرویز هادی، عضو شورای اسلامی‌شهر تبریز هم در ادامه اظهار کرد: ما در راستای ورزش و ساختمان اداری سازمان ورزش شهرداری می‌خواستیم اینگونه طرحی را پیاده سازی کنیم و فراخوانی ارایه دهیم و از بیمه‌های مختلف دعوت کنیم تا هر کدام با صرفه بود، انتخاب و پورسانت و سود آن را به ورزش شهرداری اختصاص دهیم.

اما و اگرهای بیمه شهرداری تبریز

روح الله دهقان نژاد در این خصوص عنوان کرد: این طرح را در کمیسیون برنامه و بودجه پیشنهاد کرده بودیم ولی شهرداری نمی‌تواند مستقیم وارد این موضوع شود و باید در یکی از شرکت‌های تابعه چکش کاری شود تا ابهامات آن رفع شود.

فریدون بابایی اقدم، دیگر عضو شورای اسلامی‌شهر تبریز هم گفت: این طرح را می‌توانیم از طریق سامانه انجام دهیم، در کنار آن اگر امکان اخذ کارگزاری وجود داشته باشد را هم بفرمایید، همچنین بهتر است در کنار پرداخت حق بیمه، به سمت اخذ کارگزاری برویم.

رنجبر، شهردار تبریز هم در این خصوص گفت: سامانه ماشین‌آلات را داریم که حق بیمه آنها درآن محل ثبت شده است، بیمه‌های ماشین‌آلات مختلف هستند و به صورت یکجا نیست.

وی با بیان اینکه اشخاص حقوقی نمیتوانند کارگزاری دریافت کنند، ادامه داد: رویکرد دولت در این حوزه درآمدزایی و اشتغالزایی است.

در نهایت ارایه طرح یک فوریتی ایجاد سامانه متمرکز بیمه شهرداری تبریز بررسی بیشتر به کمیسیون‌‌‌های تحقیق و نظارت و حقوقی و برنامه و بودجه ارجاع داده شد.

سپس دستور جلسه دوم، مصوبه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورا مبنی بر ارتقاء سطح همکاری‌‌‌های پلیس راهور و شهرداری تبریز در ارتباط با اجرای ماده ۵۳۱ قانون برنامه پنج ساله ششم بررسی شد که عباس رنجبر، شهردار تبریز در این خصوص عنوان کرد: قانونی که در دولت تصویب شده در حال حاضر تمام هزینه‌های راهنمایی رانندگی به جز پرداخت حقوق را به شهرداری واگذار کرده است.

وی ادامه داد: در قدم اول ما باید برای پلیس راهنمایی تبریز ساختمان احداث کنیم و بعدا اگر خودروهایشان هزینه‌ای داشت آن را تامین کنیم.

ضرورت افزایش دوربین‌های کنترل سرعت

سرهنگ جعفری هم در این جلسه تصریح کرد: اخیرا فوتی‌های تصادفات شهری زیاد شده است و نصب دوربین در نقاط حادثه خیز می‌تواند این مشکل را حل کند.

وی با بیان اینکه دغدغه بزرگ امروز ما فوتی‌های داخل شهر است که قابل قبول نیست، گفت: پلیس در هر نقطه نمی‌تواند خودروها را کنترل کند اما با نصب دوربین تخلفات بسیار کم می‌شود.

سرهنگ جعفری تاکید کرد: در خصوص ماده ۱۰۸ شهرداری از گذشته به تعمیرات خودروهای ما متعهد بودند اما در این ماده تمام هزینه‌ها برعهده شهرداری‌ها گذاشته شده است.

رنجبر،شهردار تبریز با اشاره به برخی گلایه‌ها عنوان کرد: از ۱۲۰ میلیارد جریمه در شهر تبریز فقط ۳۰۰ میلیون تومان به تبریز بازگشته است و متاسفانه در کلانِ کشور نگاهی به تبریز وجود دارد که باعث این موضوع می‌شود.

ساختمان ساعت در حال فروپاشی است

در پایان حجت‌الاسلام زعفرانچیلر در تذکری عنوان کرد: ساختمان ساعت که بنای تاریخی این شهر است امروز در حصار است و اگر کسی بخواهد که از این بنا عکسی بگیرد حیاط این محوطه پر از اتومبیل شخصی است.

وی ادامه داد: حفاری‌های مبهم در ساختمان و پوسیدگی در و پنجره جای تاسف برای شهر دارد، این ساختمان در حال فروریختن است و استقرار شورا در این ساختمان جفا به هنر و فرهنگ است.

عضو شورای شهر تبریز خاطرنشان کرد: از اول بهمن دفترم در اینجا را تخلیه می‌کنم و اگر دفتری هم به من ندهند در سالن شهرداری مستقر می‌شوم. آناج

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.