×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه 9 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Sunday 28 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25408 خبر
۲۸ هزار کلاس درس در دولت سیزدهم ساخته شد

رضا مرداد صحرایی روز پنجشنبه (۹ شهریور) در حاشیه سفر بهره برداری از هنرستان شبانه روزی کشاورزی ۱۲ کلاسه زابل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای ساخت این کلاس های درس در دولت سیزدهم بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و امروز شاهد شتاب مدرسه سازی در جای جای ایران اسلامی به ویژه در سیستان و بلوچستان هستیم.

وی بیان کرد: در سال تحصیلی آینده اولویت مهم وزارت آموزش و پرورش تلاش برای تامین نیروی انسانی و اینکه کلاسی بدون معلم نماند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: سیستان و بلوچستان در شاخص‌های مختلف حوزه تعلیم و تربیت مورد توجه مسوولان ستادی است به طوریکه در تخصیص ردیف‌ها و اعتبارات مختلف جایگاه ویژه ای دارد.

وی بیان کرد: ساخت بیش از ۸۵۰ کلاس درس در نیمه اول سالجاری در سیستان و بلوچستان نویدبخش افقی رو به آینده و پیشرفت خواهد بود.

صحرایی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی شده تا موضوع تقویت و توسعه دانشگاه فرهنگیان در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان و افزایش ظرفیت آن در سال‌های آینده محقق شود.

همچنین با حضور وزیر آموش و پرورس مجتمع شبانه روزی۱۲ کلاسه نیمروز افتتاح شد

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم افزود: این مجتمع شبانه روزی با زیربنای سه هزار و ۷۰۰ متر مربع و اعتباری بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی ساخته شده است.

حسین بروشکی افزود: اختصاص ۲ ردیف اعتباری برای ساخت مدرسه در این استان یکی از برنامه‌های اجرایی مثبت دولت سیزدهم به این منطقه بوده که خود نوید روزهای متفاوتی در مدرسه سازی در این مناطق است.

وی از ساخت بیش از سه هزار کلاس درس در ۲ سال اخیر از محل اعتبارات دولتی، مشارکتی و آورده خیران و موسسات و مجموعه‌های خیریه در این استان خبر داد.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هم‌ اکنون ۵۱۳ مدرسه در قالب ۲ هزار و ۱۳۱ کلاس درس در این استان در حال ساخت است، افزود: نگاه ویژه دولت سیزدهم به مناطق کم برخوردار در تامین فضاهای آموزشی جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی مشارکت و آورده خیران در توسعه فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی و تحقق موضوع مدرسه سازی و مدرسه یاری در ۲ سال اخیر نسبت به سال‌های گذشته گفت: در سال ۱۴۰۱ میزان مشارکت خیران در زمینه مدرسه سازی و مدرسه یاری به ۳۵۰ میلیارد تومان در استان رسیده است.

بروشکی اظهارکرد: با اجرای طرح شهید سلیمانی، تحول بزرگی در ارتقای سرانه ورزشی مدارس رخ داد به طوریکه در مرحله اول از افتتاح طرح شهید سلیمانی ۳۱ طرح ورزشی در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید و در مرحله دوم نیز ۴۹ پروژه شامل ۱۰ سالن سقف بلند، ۱۰ کلاس تربیت بدنی، ۹ زمین ساحلی و ۱۰ زمین چمن در مدارس استان افتتاح شد و هم اکنون ۵۴ فضای ورزشی دیگر نیز در حال ساخت است.

وی از افزایش ۳۵ درصدی فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای سیستان و بلوچستان با اجرای طرح شهید سلیمانی خبر داد و گفت: با توجه به رشد فزاینده جمعیت دانش آموزی و پراکندگی نامتعارف جمعیت به دنبال ارتقای سرانه فضای ورزشی در مدارس استان هستیم.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.