×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه 22 مهر 1403  .::.   برابر با : Sunday 13 October 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 26079 خبر
هشتاد درصد تصمیمات ستاد ملی کرونا منبعث از پیشنهادات استان آذربایجان شرقی بود

به گزارش همنوا دکتر امین‌زاده رئیس سازمان صمت در نشست خبری ستاد مبارزه با کرونا در استان گفت: سازمان صنعت و معدن و تجارت از اولین روز شروع کرونا و در چندین جبهه کاری منسجم وجود وارد موضوع شده‌است. این سازمان از یک اسفند تا کنون تعطیل نداشته‌است. 
وی تصریح کرد: در ابتدا یک بخش از کار صمت، تامین مواد اولیه و عرضه آن فقط برای کرونا بود. بخش دوم پیش بینی مواد اولیه در مقابله با کرونا بود مثل مواد ضدعفونی. واحدهای توليدی سعی کردند خطوط تولیدی جاری را تغییر دهند و با یک تحول عظیم به جایی رسیدیم که می‌توانیم استان‌های دیگر را در این حوزه یاری دهیم. 
رئیس سازمان صمت گفت: مشکلات واحدهایی که به واسطه کرونا آسیب دیده‌اند باید با تصمیمات کشوری حل می‌شد اما 80 درصد این تصمیمات منبعث از تصمیمات استانی آذربایجان شرقی بود.
وی اضافه کرد: قبل از کرونا یک واحد تولیدی ماسک با 5000 ظرفیت تولیدی داشتیم اکنون حدود 57 واحد تولیدی داریم.
او توضیح داد: از نزدیک 700 هزار ماسک تولیدی، تامین شده  یک میلیون و 50 هزار عدد در اختیار گروه‌های مردمی قرار گرفته. 600 هزار عدد از این ماسک‌ها سه لایه و 50هزار ان نود و پنج بوده‌است.
وی ادامه داد: برای تولید ماسک ان نود و پنج اکنون دو واحد داریم که منتظر مجوز سازمان غذا و دارو هستیم تا ماسک‌ها وارد سیستم شوند.
امین‌زاده افزود: دستکش نایلونی و سه لایه روزانه در 2000 بسته صدتایی توزیع می‌شود و آدرس واحدها در سایت سازمان قرار می‌گیرد.
رئیس سازمان صمت ادامه داد: تولید کش در استان ما با توجه به افزایش تقاضا افزایش یافته به نحوی که  قبلا  2 واحد تولید کش داشتیمو  اکنون 10 واحد تولیدی با 500 کیلو تولید در روز مشغول فعالیت هستند به طوری که معین 5 استان دیگر هستیم. 3 واحد تولید لباس‌های بیمارستانی در استان فعال است که برخی مواد اولیه این واحدها از سایر استان‌ها وارد می‌شد ولی اکنون در خود استان تولید می‌شود.

امین‌زاده درباره شروع به کار واحدهای صنفی و اقتصادی گفت: اکنون چون فعالیت های اقتصادی شروع‌شده و نیاز به توزیع ماسک و دستکش افزایش یافته نسبت به توزیع دقیق این محصولات اقدام کرده‌ایم. در حال حاضر 4 واحد، محصولات تولیدی را در اختیار سازمان و 12 واحد محصولات خود را در اختیارسازمان صمت غذا و دارو قرار می‌دهند. 95 هزار خروجی روزانه این واحدها در اختیار سطح عرضه است.
وی اضافه کرد: در استان ما که دومین استاد تولید مواد شوینده است اکنون 41 واحد صنعتی فعال است. 160هزار لیتر ظرفیت روزانه تولید این واحدها است که ظرفیت مازاد تولید هم دارند.
رئیس سازمان صمت درباره فعالیت مراکز خرید مایحتاج ضروری توضیح داد: بهداشت کسب و کار در نانوایی‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای که محل مراجعه عموم هستند به خوبی رعایت می‌شود. 
او درباره فروش اینترنتی مایحتاج ضروری تصریح کرد: فروش اینترنتی فروشگاه‌های کوروش دایر است. بقیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم فروش اینترنتی را دایر می‌کنند تا کمترین حضور فیزیکی صورت بگیرد.
وی ادامه داد: یک سیستم توزیع مجازی اقلام بهداشتی از هفته آینده آغاز به کار می‌کند که  برای فروش اینترنتی ماسک و مواد شوینده اجرا خواهد شد.
امین‌زاده درباره اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: مردم در تعطیلی اصناف به خوبی همکاری کردند. 124 هزار واحد صنفی داریم که نظارت مرتب بر آنها  صورت می‌گیرد.
امین‌زاده از مردم خواست تخلفات و ناهماهنگی را به 124 اطلاع دهند.
رئیس سازمان صمت درباره حمایت این سازمان از فعالیت های مردمی گفت: برای همکاری در مشارکت‌های مردمی 450 بسته غذایی در اختیار مدافعان حرم سابق و سلامت فعلی قرار گرفته‌است. ارزش هرکدام از این بسته‌ها 350 هزار تومان است. در کنار این، حدود 250 میلیون لیتر  مواد ضد عفونی در اختیار گروه‌های مردمی قرار گرفته‌است.
رئیس سازمان صمت درباره وضعیت قیمت‌ها در بازار گفت: در عرضه کالاهای ضروری مشکلی نداریم. تا اکنون سیستم توزیع میوه شب عید ادامه یافته و اختلاف قیمت محسوسی را ایجاد کرده‌است.
او درباره گرانی برخی کالاها تصریح کرد: درباره گرانی دو مقوله وجود دارد یکی گرانی است و دیگری گرانفروشی، گرانی اغلب با تغییراتی ایجاد می‌شود که قابل پیشگیری نیست. مثلا تورمی که بانک مرکزی درباره سال گذشته اعلام کرده باعث برخی افزایش قیمت‌ها می‌شود. اما مقوله گران‌فروشی کالاها با قیمت مصوب بحثی جداست که به دقت نظارت می‌شود. 
وی درباره در پاسخ به این شبهه که برخی واحدهای تولیدی قصد کم کردن حقوق کارکنا خود را به دلیل تعطیلی‌های اخیر دارند، گفت: هرند این بحث در حیطه اداره کار است اما واحدهای تولیدی نمی‌توانند در دستمزدها دستکاری کنند و اگر شائبه‌ای در این خصوص هست باید رفع شود. وقتی کارگری با کارخانه‌ای قرارداد کاری دارد کارفرما موظف است این قرارداد را رعایت کند.
امین‌زاده گفت: اولویت‌های بهداشتی از طریق ما و بهداشت محیط کار اداره کار در کارخانه‌ها انجام می‌گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.