×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه 29 فروردین 1403  .::.   برابر با : Wednesday 17 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25360 خبر
حمایت از اهالی فرهنگ و هنر اولویت دولت است

به گزارش همنوا به نقل از مهر، علی بدرشکوهی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به تعطیلی رویدادهای فرهنگی و هنری به دلیل شیوع کرونا معیشت هنرمندان به شدت تحت تأثیر قرار گرفته است، به طوری که هنرمندان مجبور به اشتغال در شغل‌های پاره وقت شده‌اند.

 

وی اظهار کرد: باید تمهیداتی مانند ارائه بسته‌های حمایتی برای هنرمندان در نظر گرفته شود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رویدادهای فرهنگی به شکل منطقی و متعارف ادامه یابد.

 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تا جایی که امکان داشته باشد دولت در این شرایط از اهالی فرهنگ و هنر حمایت می‌کند، گفت: مسائل و مشکلات مربوط به این حوزه مانند کمبود فضای فرهنگی، سالن‌های نمایشگاهی، سالن تئاتر، موسیقی و سالن‌های تمرین باید به صورت جدی پیگیری شود و مسئولان متولی با شایستگی تمام تمهیدات لازم را در این زمینه اتخاد کنند.

 

بدرشکوهی، ادامه داد: تأمین و تخصیص اعتبار و ضرورت توجه بیش از گذشته در شأن حوزه فرهنگ و هنر و جایگاه شهر اولین‌ها ایجاب می‌کند گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته شود.

 

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت حل مشکل خانه هنر تبریز یادآوری کرد: خانه هنر از گذشته تاکنون با توافق شهردار وقت و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه‌های مربوطه در اختیار تعدادی از انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی مربوط به این بخش گذاشته شده است و در روزهای اخیر مواردی در خصوص شکایت شهرداری تبریز برای برگرداندن این مکان به شهرداری در رسانه‌ها منعکس شد.

 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: این موضوع باید برای همیشه حل شود چرا که گاهی اوقات مسائلی که مطرح می‌شود موجب نگرانی اهالی فرهنگ و هنر می‌شود و در این زمینه نیز باید تمهیدات جدی اتخاذ شود.

 

بدرشکوهی، با اشاره به تجهیز و راه اندازی سالن تئاتر شهر تبریز افزود: این سالن تنها محل مناسب برای ایفای نقش اهالی تئاتر است که در این عرصه فعالیت می‌کنند.

 

وی اظهار کرد: سالن تئاتر تبریز در سال ۱۳۴۹ برای جمعیت ۲۰۰ هزار نفری این شهر ساخته شده است و در زمان کنونی پاسخگوی نیاز جمعیت ۲ میلیون نفری تبریز نیست.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.