×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : جمعه 31 فروردین 1403  .::.   برابر با : Friday 19 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25368 خبر
استفاده ۶۰ درصدی شهروندان تبریزی از خودروی شخصی

به گزارش همنوا به نقل از شهریار، طبق نتایج این نظرسنجی که علاوه بر شهریارنیوز از طریق ۹ رسانه دیگر نیز به نمایش گذاشته شد، در مجموع ۵۸/۹۰  درصد خودروی شخصی، ۱۹/۴۲ درصد تاکسی، ۱۶/۱۹ درصد اتوبوس شهری و ۵/۴۶ درصد مترو را انتخاب کردند.

مجموع شرکت کنندگان در این نظرسنجی که از طریق رسانه های فوق عنوان شد، تعداد  ۲۹ هزار و ۸۰۰نفر بوده است.

طبق نتایج این نظرسنجی اختلاف فاحشی بین استفاده کنندگان از خودروی شخصی با دیگر وسایل حمل و نقل عمومی وجود دارد. اختلاف به قدری است که استفاده از خودروی شخصی بیشتر از مجموع وسایل حمل و نقل عمومی می باشد.

این امر منبعث از مسایل بسیاری می تواند باشد، شاید در این برهه اصلی ترین عامل همه گیری ویروس کرونا است که شهروندان جهت پیشگیری ترجیح می دهند به جای وسایل حمل و نقل عمومی از وسیله شخصی خود استفاده نمایند.

از طرفی شاید فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی چنانچه شاید نتوانسته جایگاه خود را در بین شهروندان پیدا کند. مسله جالب توجه این است که استفاده از اتوبوس های شهری و تاکسی تقریبا جایگاه نزدیکی را نسبت به هم دارند. این امر فرضیه عدم دسترسی سریع تر به وسایل حمل و نقل عمومی در کلانشهر تبریز را تا حدودی رد می کند. چرا که یکی از دلایلی که به ذهن هر شهروندی بعد از دیدن آمار برسد، عدم دسترسی راحت و سریع به اتوبوس های شهری است ولی با نزدیکی آمار استفاده از تاکسی و اتوبوس این نظریه نمی تواند معتبر باشد چرا که آمار تعداد تاکسی های شهری تبریز با توجه به وسعت شهری قابل قبول بوده و با نگاهی به شهر فراوانی تعداد تاکسی ها کاملا مشهود است در حالی که آمار استفاده از آن چندان بالا نیست.

گرانی قیمت تاکسی، نوپا بودن و تعداد کم ایستگاه های فعال مترو، نسبتا فرسوده بودن ناوگان اتوبوس های شهری، وضعیت قابل قبول مالی و رفاهی شهروندان جهت استفاده از خودروی شخصی نیز می تواند در پایین بودن آمار استفاده از حمل و نقل شهری در تبریز دخیل باشد.

 

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.