رکوردزنی گینس توسط ورزشکار‌مرندی
×

منوی اصلی

به گزارش خبرنگار همنوا عقیل قارداش زاده رزمی کار مرندی استان که دفعات رکوردهایی را ثبت ملی و جهانی رسانده بود بار دیگر رکورد جدیدی از خود به جای گذاشت. 

عقیل قارداش زاده در طی مراسمی موفق صد رکورد بیش ترین رکورد حرکت اسکات تراست با یک وزنه ی ۴۰ پوندی که در کتاب رکورد های جهان در اختیار‌ یک ورزشکار‌ امریکایی بود با ۲۹ حرکت صحیح به نام خود ثبت کرد. این رکورد بیش از این در سال ۲۰۱۶ با ۲۲ حرکت ثبت  شده بود.

این رکورد گیری با حمایت مالی کارخانجات آرد سازی میلاد آذربایجان و با حضور امام جمعه شهر مرند حجت الاسلام و المسلمین نعمت زاده ، فرماندار مرند اقای گرشاسبی ،فرمانده سپاه ناحیه مرند ، ابراهیم فیروزی معوان توسعه ورزش های قهرمانی اداره کل ورزش و امور جوانان استان و با حضور بقیه مسئولین شهری و استانی و با حضور پرشور اهالی ساعت ۱۸ روز ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۰ در محل کارخانجات آرد میلاد آذربایجان انجام شد. 

اشکان دشمن زیاری مشاور ایرانیان برای ثبت رکورد های جهانی در گفتگو با خبرنگار همنوا مطرح کرد: 

اقای قارداش زاده دوبار رکورد خود را در زمینه های دیگر به ثبت رسانده بود و امروز شاهد ثبت سومین رکورد ایشان بودیم که انشالله در هفته بعدی این‌رکورد ثبت رسمی خواهد شد و می توان در سایت های معتبر جهانی مشاهده کرد. 

دشمن زیاری افزود : گینس هیچ نماینده ای  در ایران ندارد و بنده فقط به خاطر اینکه سالیان سال در زمینه رکود زنی فعالیت داشتم فقط به عنوان مشاور در خدمت ایرانیان که می خواهند رکورد زنی کنند هستم .

در حاشیه مراسم امام جمعه شهر مرند با مصاحبه با خبرنگار همنوا عنوان کرد : من هم به این رکود زنی را که بعد از ۵ سال که در دست مرد آمریکایی بود توسط یک ایرانی آذربایجانی شکسته شد تبریک عرض می نمایم و به تمام مردم آذربایجان به خصوص به جوانان عرض می‌کنم  که جوانان ایرانی همیشه رکورد زنی کرده اند ولی همیشه تکیه بر اعتقادات ملی و دینی باشد و انشالله جوانان الگو های خود را گم نکنند و بیگانگان را الگوی خود قرار ندهند . 

قارداش زاده هم بعد از شکستن رکود گفت : با این ۳ رکورد که در گینس ثبت کردم در ایران جزء ۵ نفرم که در حال حاضر در کتاب گینس ثبت شده ام . این رکورد که امروز ثبت شد با توجه به سخت بودن حرکت ۵ سال بود که هیچ کس نتوانسته بود رکورد را جابجا کند . این حرکت به خاطر فشار زیادی که به کمر و عضلات و اسکات و پا وارد می‌کند هر کسی اقدام به رکورد زنی می کرد ناکام می ماند . خدارو شکر با توکل به خدا و حضور و دلگرمی مردم توانستم این رکورد را جابجا کنم .

گفتنی است قارداش زاده بیش از این دوبار نامش رو در گینس ثبت کرده بود و با این رکورد به عنوان دومین ایرانی است که بیش ترین رکورد را در ختیار دارد و همچنین قارداش زاده هم به عنوان مربی و داور کونگ فو و به عنوان رئیس هئیت کنگ فو شهرستان را هم بر عهده دارد .