×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : شنبه 3 آذر 1403  .::.   برابر با : Saturday 23 November 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 26253 خبر
عموم مردم از سامانه ملی گارانتی اطلاعی ندارند

به گزارش همنوا به نقل از ایرنا، «مصطفی طاهری» در گفت‌وگویی اظهار داشت:‌ سامانه جامع خدمات پس از فروش یا سامانه گارانتی برخلاف بسیاری از سامانه ها وزارت صمت که تولید کننده محور است، مصرف کننده محور است.

وی توضیح‌داد: این سامانه دارای دو قسمت است که ثبت محور بودن آن (یعنی اینکه وارد کننده و شرکت تولیدی کالایش را ثبت کند) خوب بوده است.

طاهری بیان‌داشت:‌ فعالیت این سامانه از سال ۹۹ از تلفن همراه شروع شد و اکنون نیز به خودرو رسیده است، اما بسیاری از مردم هنوز از این سامانه اطلاعی ندارند.

وی ادامه‌داد: مهمترین خلا این سامانه این است که خدمات پس از فروش اکثر شرکت ها، سامانه های جدایی دارند و در این شرایط این سامانه ۵۰ درصد کارها را روی زمین گذاشته است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تاکید کرد: حتی اگر سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی هم کامل نباشد، این سامانه می تواند به فعالیت خودش ادامه دهد.

وی خاطرنشان‌کرد: با همین ابزارها می توانیم ثبت همه کالاهای موجود را انجام دهیم. تولیدکننده و واردکننده می‌توانند با همین سامانه مجبور به ثبت اطلاعات خود شود.

طاهری تصریح‌کرد: وقتی سامانه جامع تجارت و سامانه مودیان اجرایی شوند، مشکلات مربوط به قاچاق کالا در کشور حل می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.