پایگاه خبری تحلیلی هم نوا / هم صدا با ملت
آبان ۲۹, ۱۳۹۷ / November 20, 2018

مدیران آموزش و پرورش خلاقیتی برای بهره‌برداری از منابع بلااستفاده به خرج نمی‌دهند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه متاسفانه مدیران آموزش و پرورش خلاقیت و توانمندی بهره‌برداری از منابع در اختیار خود را ندارند، گفت: آموزش و پرورش با تغییر کاربری بخشی از فضای مازاد خود، منبع درآمد جدیدی ایجاد کنند.

به گزارش همنوا به نقل از فارس از تبریز، محمداسماعیل سعیدی، با اشاره به اینکه به گفته مسوولان ۴۵درصد منابع مالی، فیزیکی و انسانی آموزش و پرورش پِرتی است، اظهار داشت: متاسفانه مدیران خلاقیت و توانمندی بهره‌وری و بهره‌برداری از منابع و امکانات در اختیار خود را ندارند، این در حالی است که آموزش و پرورش دارای امکانات وسیع و پراکنده‌ای در سطح شهرها و روستاها است که با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان بخشی از آنها را مورد استفاده مفید قرار داده تا بخشی از نیازمندی‌های این وزراتخانه از همین محل تامین شود.

آموزش و پرورش می‌تواند از طریق تجهیزات در اختیار خود به درآمدزایی و تولید برسد

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمار منابع پرتی آموزش و پرورش باید دقیقا احصاء شده تا مشخص شود، چند درصد این ۴۵درصد منابع پرتی مشخصاً در حوزه منابع فیزیکی و دیگر حوزه‎هاست، ادامه داد: آموزش و پرورش می‌تواند از طریق تجهیزات در اختیار خود در مدارس فنی وحرفه‌ای و هنرستان‌ها به درآمدزایی و تولید نیز برسد، به‌ این شکل که علاوه بر آموزش دروس عملی دانش‌آموزان، با استفاده بهینه از آنها به کارآفرینی و تولید نیز رسید.

وی یادآور شد: براساس برنامه ششم توسعه دستگاه‌های دولتی از جمله آموزش و پرورش می‌توانند با تغییرکاربری بخشی از فضای مازاد خود، منبع درآمد جدیدی ایجاد کنند.

آموزش و پرورش فضاهای بسیاری دارد که می‌تواند با تغییر کاربری یا فروش این مکان‌ها درآمدهای مناسبی به دست آورد

سعیدی با بیان اینکه آموزش و پرورش فضاهای بسیاری دارد که می‌تواند با تغییر کاربری یا فروش این مکان‌ها درآمدهای مناسبی به دست آورد و با بالفعل کردن این منابع، از درآمد آنها برای نوسازی، ساخت و مقاوم‌سازی مدارس استفاده کند، یادآور شد: درحال حاضر بسیاری از مدارس در کشور وضعیت مناسبی ندارند و به تعمیر، نوسازی و مقاوم‌سازی نیاز دارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: برخی از مکان‌ها و فضاهای در اختیار آموزش وپرورش محل مناسبی برای ساخت مدرسه نیست به همین دلیل بلااستفاده مانده‌اند و بهتر است با تغییر کاربری قابل استفاده شود، به طور مثال این وزارتخانه می‌تواند با ساخت مغازه یا ایجاد فروشگاه‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این محل‌های بلااستفاده درآمد مناسبی کسب کند و از این طریق منابع مورد نیاز برای ساخت سالن‌های ورزشی در مدارس، مقاوم‌سازی خود مدارس و… را تامین کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *