پنج شنبه ۲۸ام تیر ۱۳۹۷ , Thursday 19th July 2018

خرداد ۳۱ام, ۱۳۹۷

کد خبر : 169929

هیچ واگنی از سیستم حمل و نقل مسافری خارج نشده است

به گزارش همنوا ، شاپور ارصلانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این تعداد واگن مربوط به کل شبکه ریلی حمل و نقل مسافر شامل اصفهان، شیرازمشهد و تبریز بوده و برخی از آن ها دارای عمر بیش از ۳۰ سال است.
وی با اشاره به ابلاغیه راه آهن کشور به شرکت های حمل و نقل مسافر برای نوسازی ناوگان به منظور تامین ایمنی مسافران اظهار داشت: ۵۰ واگن از خطوط منطقه آذربایجان نیز که در مسیر تبریز – تهران و تبریز – مشهد فعال می باشند، مشمول طرح نوسازی هستند،
مدیرکل راه آهن آذربایجان با بیان اینکه حفظ امنیت مسافران در اولویت راه آهن قرار دارد، یادآوری کرد: مجوز سیر موقت پیش فروش بلیط این واگن ها صادر شده و مسایل فنی آن ها از سوی کارشناسان در مرکز و ستاد در حال پیگیری است و در صورت اجرای طرح اصلاح و تعمیرواگن ها،  با هماهنگی شرکت های حمل و نقل مسافربری، اقدام لازم برای جایگزینی واگن ها صورت خواهد گرفت.
نخستین خط راه آهن ایران یک قرن قبل در حد فاصل تبریز تا بندر شرفخانه دریاچه ارومیه توسط روس ها ساخته شد.
راه‌آهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی نوزده‌گانه راه‌آهن ایران در محورهای تبریز – میانه، تبریز- جلفا، تبریز- رازی، مراغه – ارومیه و در آینده نزدیک میانه – بستان آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر می رسد.
راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند.

اخبار مرتبط :



دیدگاهها (۰)



داغ ترین خبرها
  • No posts liked yet.
آخرین اخبار