یکشنبه ۱ام مهر ۱۳۹۷ , Sunday 23rd September 2018

اسفند ۲۱ام, ۱۳۹۶

کد خبر : 159603

واگذاری ماشین سازی تبریز به ایدرو خلاف قانون است

رئیس هیئت مدیره ماشین سازی تبریز گفت : واگذاری این شرکت به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برخلاف سیاستهای اصل 44 قانون اساسی است.

به گزارش هم نوا، ایلخانی با اشاره به طرح موضوع بازگشت این شرکت به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ايدرو ) گفت : این طرح در حالی مطرح میشود که موانع قانوني دارد و نيازمند مصوبه هيات وزيران و شايد هم مجلس است از طرفی ما مجدد مي خواهيم متولي يك كارخانه را بر خلاف سياست هاي اصل ٤٤ به دولت برگردانيم .
وی با بیان اینکه استدلال پيشنهاد دهندگان اين است سازمان گسترش اين كارخانه را بازسازي کند افزود : اين كارخانه بيش از چند دهه در اختيار سازمان ايدرو بوده ضمن آنکه طرح خصوصي سازي صنايع زير مجموعه ايدرو در دستور كار دولت است .
وی تصریح کرد : واگذاری مجدد ماشین سازی به سازمان گسترش و نوسازی صنایع بازگشت به همان جايي است كه بوده است البته بدون اراضي و منابع ، مگر با الزام قطعي و ضمانت اجرايي و تعريف دوران نظارتي كه محمل قانوني براي آن نداريم.
وی ابراز عقیده کرد: آفت اعتلاي ماشين سازي ، تصميم سياسي ، اظهار نظر بدون مقدمات كارشناسي ، تاكيد بر ، دولتي ماندن ، تصميم مقدم بر تدوين برنامه است.
ایلخانی با اشاره به اینکه نقش كارخانه مادر ماشين سازي در صنعت استان و كشور مفقود است تاکید کرد : بايستي در سند توسعه صنعتي استان و كشور نقشي موثر را به كارخانه اي مثل ماشين سازي سپرد سپس به هنگام زمان انحراف از اهداف ، ابراز عقيده كرد كه كارخانه در چه شرايطي است.
رئیس هیئت مدیره ماشین سازی تبریز ادامه داد : زماني كه هنوز نقشي براي كارخانه ماشين سازي قائل نشده ايم و صرفا ” به بيان مشكلات آن مي پردازيم و پايشي دقيق از آن نداريم چگونه مي توانيم براي آن تصميم بگيريم .
وی در همین باره خاطرنشان کرد : ايفاي اين نقش صرفا ” به دست بخش خصوصي ، آن هم با مشخصات و ويژگيهاي خاص ميسر است تا با ورود مقتدر بتواند اين نقش را ايفا كند.
ایلخانی گفت : امروز ماشين سازي شايد شرايط ايده الي ندارد و نمي تواند به دليل مشكلات عديده آن انتظاري كه وجود دارد را اجابت كند ولي بالاخره اميدي وجود دارد كه مي توان از منابع موجودش كاري کرد .
وی افزود : ماشين سازي نياز به برنامه استراتژيك و كاربردي دارد و نمي توان براي آن به عنوان يك كارخانه صنعتي درمحافل سياسي اتخاذ تصميم كرد و كارخانه را با افكار عمومي و فضاي رسانه اي نمي توان اداره كرد.
رئیس هیئت مدیره ماشین سازی تبریز با اشاره به تصمیم مدیریت اجرایی استان برای تبدیل شدن استان به قطب سوم تولید خودرو در کشور گفت : همه اذعان داريم قطب خودروسازي شدن بدون حضور ماشين سازي به عنوان شاهرگ حياتي اين جريان ، هزينه زيادي دارد و اتلاف منابع موجود است .
وی با تاکید بر لزوم ارائه مشوقهایی برای واگذاری ماشین سازی تبریز به بخش خصوصی افزود : ماشين سازي با منابع در اختيار داراي ارزش معنوي ، علمي ، مالي قابل توجه است كه مي تواند به جايگاه رفيع نگين صنعت كشور و استان برگردد.
ایلخانی اضافه کرد : ماشين سازي تبریز داراي صادرات بالفعل ، زمينه صادرات بالقوه قابل توجه ، زمينه توليد ، منابع ملكي و ارضي و ماشين آلات ، برند معتبر و مثبوت ، مالكيت هاي معنوي متعدد، سرمايه هاي معنوي ارزشمند ، تاييديه دانش بنيان و نيروي انساني كاري قابل توجه است كه امروز دستيابي به هريك از آنها مستلزم تلاش بي وقفه است.
شرکت ماشین سازی تبریز بزرگترین تولید کننده انواع ماشین ابزار در کشور بیش از ۱۳ سال است که در بلاتکلیفی واگذاری به سر می برد.
در پی اصرار وزارت صنعت، معدن و تجارت بر خروج ماشین سازی تبریز از لیست واگذاری ها ، مقرر شده است به منظور نوسازی و بازسازی خطوط تولید ، این شرکت مجدداً تحت پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران «ایدرو» قرار گیرد .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

انتهای پیام/

برچسب‌ها



دیدگاهها (۰)



آخرین اخبار