تبلیغ تبریز ۲۰۱۸ ؛ از طریق رادیوهای برون مرزی - پایگاه خبری تحلیلی هم نوا
پنج شنبه ۲۵ام مرداد ۱۳۹۷ , Thursday 16th August 2018

بهمن ۲۴ام, ۱۳۹۶

کد خبر : 155978

تبلیغ تبریز ۲۰۱۸ ؛ از طریق رادیوهای برون مرزی

اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کلانشهر تبریز، در نشستی با مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی برگزاری جشنواره بین المللی تولیدات رادیویی برون مرزی صدا و سیما در تبریز ۲۰۱۸ را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش هم نوا، فرج قلیزاده، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در این نشست گفت: بزرگترین اشکالی که برنامه های تبلیغاتی تبریز ۲۰۱۸ دچار آن هستند، این است که این رویداد جهانی را در داخل خود تبریز تبلیغ می کنند در حالی که ما باید برای تبلیغ آن، از مرزها عبور کنیم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره بین المللی تولیدات رادیویی برون مرزی صدا و سیما در تبریز ۲۰۱۸ گامی در همین راستا ارزیابی می شود، عنوان کرد: شهردار تبریز هم پس از اطلاع از این طرح، موافقت خود را با کلیات آن مشروط بر موافقت شورای شهر اعلام داشت.

قلیزاده در ادامه با پرداختن به اهمیت کارهای رسانه ای بویژه در صدا و سیما، اظهار کرد: مردم اگر احساس کنند که صدای آنها از رسانه ملی شنیده می شود، اقبال و استقبالشان نسبت به این رسانه افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: ما هم اکنون به شدت نیازمند معرفی قهرمانانمان به نسل جوان هستیم در حالی که در اثر کم کاری رسانه ملی، جوانان به تقلید از الگوهای خارجی روی آورده اند!
غلامحسین مسعودی ریحان نیز در این نشست با بیان اینکه دوام و قوام هر مجموعه و نهاد، مشروط به دفاع مردمی از آن نهاد است، ادامه داد: متاسفانه ما عادت نداریم عملکردمان را در معرض کالبد شکافی و نقد مردم قرار دهیم اما انتظار این است که صدا و سیما به عنوان بالاترین نهاد فرهنگی کشور توجه بیشتری به این موضوع داشته باشد.

این عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز تاکید کرد: صدا و سیما باید در برنامه سازی های خود، نیاز سنجی مخاطبان را مد نظر قرار دهد. وی در ارتباط با برگزاری جشنواره بین المللی تولیدات رادیویی برون مرزی صدا و سیما نیز گفت: باید برون دادِ برگزاری این جشنواره را نیز بررسی کنیم و ببینیم آیا هزینه کرد ها، خروجی لازم را خواهد داشت یا نه!

سعید نیکوخصلت ، دیگر عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، نیز گفت: علاقه داریم سهم صدا و سیما در فرهنگسازی برای شهروندان تبریزی بیشتر شود.

وی با ارائه پیشنهادِ افزایش ارتباط میان اتاق فکر صدا و سیمای مرکز تبریز با مجموعه شورای شهر، ابراز امیدواری کرد برگزاری جشنواره بین المللی تولیدات رادیویی برون مرزی صدا و سیما در تبریز ۲۰۱۸ ، علاوه بر ارتقای سطح رسانه ای صدا و سیما، به گسترش ارتباطات بین المللی هنرمندان این شهر منتهی شود.

نیکوخصلت با تاکید بر ضرورت حفظ پویایی رسانه ها، افزود: پیشنهاد می کنم هنرمندان تبریزی از همین امروز، با پیش بینی مسائل و مشکلات سال های آتی، برای تبریز ۲۰۲۵ سریال سازی کنند!
محرم محمد زاده نیز در این نشست با اشاره به رویکرد تبلیغ محور برنامه مشارکتی «شهریمیز» تاکید کرد: رویکرد این برنامه باید به مطالبه گری خواسته های مردمی تغییر یابد.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت استفاده از پتانسیل های رسانه ای برای تبلیغ تبریز ۲۰۱۸ ، خواستار تولید برنامه هایی به زبان های خارجی برای پخش از شبکه های مختلف تلویزیونی شد.

محمدزاده در عین حال مساعدت مجموعه مدیریت شهری تبریز برای سریال سازی در صدا و سیمای استان را ضروری دانست.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها



دیدگاهها (۰)



آخرین اخبار