×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
«رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم» و «سلامت» در جامعه اهمیت فوق العاده‌ای دارد

به گزارش همنوا به نقل از ایسنا حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در دیدار هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تبریز با وی به مناسبت هفته سلامت، اظهار کرد: دو موضوع "رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم" و بحث "سلامت" در جامعه اهمیت فوق العاده‌ای دارد که باید به این موضوعات توجه ویژ‌ه‌ای داشته باشیم.
وی با بیان کرد: مردم از لحاظ معیشتی به ویژه از سال گذشته تاکنون، تحت فشار هستند که بخشی از مشکلات در نتیجه فشارهای خارجی بوده اما بخشی نیز در نتیجه بی تدبیری‌هاست.
وی با بیان این‌که در اوایل روی کارآمدن دولت اقدامات خوبی در حوزه سلامت انجام شد و در جامعه نیز رضایتمندی به دنبال داشت که بعدها فروکش کرد که البته در نتیجه عدم حمایت و ... بوده است، افزود: در هر صورت بحث رضایتمندی مردم در حوزه سلامت بسیار مهم است.
نماینده ولی فقیه در استان در ادامه از تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز و همچنین خیران در حوزه مسائل پزشکی جامعه قدردانی کرد و افزود: امروز در بحث دیالیزکمبودی در استان نداشته و حتی ظرفیت تخت‌ها نیز بیش از استاندارد کشور است.
وی در این خصوص تاکید کرد: البته مشکلاتی هم وجود دارد که در نتیجه کمبود امکانات حاصل شده و باید با توسعه امکانات بر این مشکلات نیز فایق آمد.
وی در ادامه با تاکید بر رفتار پسندیده کادر پزشکی و بیمارستان با مراجعان و بیماران، افزود: آذربایجان‌شرقی قطب پزشکی شده و اقدامات بسیار خوبی چون پیوند قلب در استان انجام می‎شود که مایه مباهات است، البته باید در راستای توسعه آن تلاش کرد.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان این‌که تعصب و حمیت در حرفه‌ی پزشکی از جمله نکات کلیدی است، افزود: نظارت بر کادر درمانی و بیمارستان‌ها و همچنین نظارت بر نحوه برخورد با مردم از جمله مهم‌ترین مسائل است که باید همواره مورد توجه باشد.
وی درخاتمه به بازدید خود از پارک علم و فناوری ربع رشیدی و حضور جوانان توانمند در این مجموعه اشاره کرد و گفت: از توانمندی‌های این جوانان در حوزه پزشکی بهره‌گیری شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.