×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
دستگاه‌های مسئول با توهین‌های قومیتی علیه هواداران تراکتور برخورد کنند

به گزارش همنوا به نقل از ایسنا، محمد اسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، با اشاره به بی‌عدالتی‌ها و توهین‌های انجام شده به تیم تراکتورسازی در ورزشگاه‌های مختلف کشور، اظهار کرد: بنده سوم اردیبهشت ماه طی تذکر کتبی خطاب به وزیر ورزش و جوانان اعلام کردم که طی چند سال گذشته متأسفانه به دلیل بی‌توجهی مسئولان ورزش کشور و عدم رعایت عدالت توسط برخی تصمیم‌گیران و داوران، مشکلات و حواشی زیادی برای باشگاه تراکتورسازی به وجود آمده که باعث شده حق و حقوق باشگاه تضییع و با احساسات هواداران و علاقه‌مندان این باشگاه مهم و تأثیرگذار بازی شود، همچنین از آقای وزیر درخواست کردم که طی جلسه‌ای با حضور تمام مسئولان ذیربط و نمایندگان مردم تبریز و استان، موضوع بررسی و در دستور کار قرار گیرد و تصمیماتی در شأن مردم غیرتمند آذربایجان و علاقه‌مندان اتخاذ و جلوی کسانی که تخلف انجام دادند، گرفته شود.
وی ادامه داد: همچنین سال گذشته در جلسه‌ای با صراحت به وزیر ورزش و جوانان گفتم که شما باید موضوع تراکتور را جدی گرفته و حتی فراتر از پرسپولیس و استقلال به این تیم نگاه کنید؛ چرا که در خارج از کشور روی این تیم برنامه‌ریزی می‌کنند تا از آن به عنوان ابزاری برای تحریک احساسات مردم استفاده کنند و تراکتور حاشیه امنیتی و سیاسی دارد. غفلت، عدم حمایت و برخوردهای غلط با این تیم و هواداران باعث تحمیل هزینه در آینده می‌شود، آقای سلطانی‌فر هم قول داد که پیگیر موضوعات تراکتور باشد و اجازه بروز مشکلاتی را ندهد.
سعیدی تصریح کرد: ماجراهای اخیر نشان داد که همچنان بی‌توجهی و غفلت نسبت به تراکتور وجود دارد و معتقدم اگر 50 درصد توجهات به پرسپولیس و استقلال را به تراکتور داشته باشند، این مشکلات پیش نمی‌آید.
وی گفت: دستگاه‌های امنیتی باید با توهین انجام شده به تراکتور و هوادارانش در تهران و سایر شهرها برخورد کنند. چرا برخورد نمی‌کنند؟ این موضوع باعث تزریق شعارهایی از بیرون می‌شود و هنگامی که هوادار می‌بیند که با توهین کنندگان برخورد نمی‌شود، وظیفه می‌داند که خودش برخورد کند و به طبع با ورود افراد غیر مسئول به موضوع، برخی حوادث رخ می‌دهد.
این نماینده مجلس تأکید کرد: وزیر ورزش باید به موضوع توهین به قومیت‌ها در ورزشگاه‌ها ورود کرده و از سوی دیگر دستگاه‌های امنیتی نیز افرادی که به دنبال توهین و تحریک احساسات قومیت‌ها هستند را از قبل شناسایی کنند.
سعیدی ادامه داد: مقام معظم رهبری در گذشته تأکید کرده بودند که تحریک احساسات قومیت‌ها در دستور کار دشمنان است که یکی از محمل‌ها همین ورزشگاه‌ها هستند. وقتی به آذری‌زبانان توهین می‌شود و با توهین کنندگان هم برخورد نمی‌شود، هواداران تراکتور که عمده آن‌ها جوان هستند برای ورود به موضوع احساس مسئولیت می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مسئول برای جلوگیری از توهین‌های قومیتی در ورزشگاه‌ها، باید به موقع و دقیق موضوع را پیش‌بینی کرده و پیشگیری کنند که در غیر اینصورت، برخوردها بعد از رخ دادن حادثه باید عادلانه باشد. کمیته انضباطی یک طرف قضیه را نگاه کرده و به بدترین شکل عمل می‌کند؛ چرا که تمامی جوانب و سابقه را در نظر نگرفته و تنها در خصوص خود حادثه‌ی اتفاق افتاده رأی صادر می‌کند که این موضوع نیز مشکلی را علاج نکرده و چه بسا باعث تحریک هم می‌شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.