×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Thursday 25 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25395 خبر
تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نیازمند تلاش مسئولان و دانشگاهیان است

 
به گزارش همنوا به نقل از ایسنا حجت‌الاسلام سید محمد علی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، سفر «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه به ایران و دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی را از تحولات مهم در این مقطع حساس دانست و اظهار کرد: سفر بشار اسد حاکی از آن است که تمام توطئه‌های نظام استکبار به سرکردگی آمریکا که سعی داشتند با جنگ تمام عیار نظام سیاسی قانونی سوریه را سرنگون کنند، شکست خورده است.
وی عنوان کرد: نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای کمرنگ نشان دادن پیروزی ایران در سوریه می‌خواهد با سفرهای منطقه‌ای شکست را جبران کند؛ چراکه در این سفر باز هم  اتهامات ضد ایرانی خود را مطرح کرده است، ولی دوره‌گردی نخست وزیر رژیم صهیونیستی نه تنها چیزی از دستاورد، اقتدار و محور مقاومت در منطقه کم نخواهد کرد، بلکه نشان دهنده ناتوانی و درماندگی رژیم صهیونیستی است.
امام جمعه تبریز با اشاره به پیامدهای سفر «بشار اسد» به ایران، تصریح کرد: تثبیت سیاسی و نظامی دولت سوریه، تجلیل از خدمات ایران در کمک به مبارزه با تروریسم در سوریه، پاسخ به حامیان جدایی تهران و دمشق، آغازی بر پایان انزوای دولت سوریه و پاسخ به نشست‌های ورشو از جمله پیام‌های سفر بشار اسد به ایران است.
وی با اشاره به بیانیه رهبر معظم انقلاب در خصوص گام دوم انقلاب، افزود: این بیانیه منشور راهبردی و نقشه راه عملیاتی برای رشد و توسعه کشور بوده و باید از سوی مدیران و مسئولان در جامعه پیاده شود؛ علی‌رغم این‌که برخی سازمان‌ها و نهادهای دانشگاهی برای عمل به آن برخی اقداماتی را آغاز کردند، اما برای تحقق این بیانیه باید کارگروه‌های علمی و عملی تشکیل شده و نیازمند تلاش بیش از پیش مسئولان و دانشگاهیان است.
 حجت الاسلام آل هاشم در ادامه با اشاره وضعیت آشفته بازار گوشت و گرانی کالاهای اساسی در کشور گفت: هرچند برای تنظیم بازار دولت اقدام به واردات گوشت کرده است، اما هر روز شاهد صف‌های طولانی مردم برای خرید آن هستیم که این موضوع نشان می‌دهد که دست‌های پشت پرده وجود دارد و گوشت قاچاق می‌شود.
وی با تاکید بر اتخاذ راهکارهای عملی برای قطع دست دلالان از بازار گوشت، اظهار کرد: نهادهای نظارتی با تلاشی مجددانه و مضاعف در این زمینه باید وارد عمل شوند.
وی در ادامه با اشاره به برخی اظهارت مطرح شده در خصوص جنگ تحمیلی، بیان کرد: برخی افراد می‌گویند، گرچه در ظاهر پیروز جنگ بودیم اما در واقع بازنده اصلی جنگ ایران بوده است؛ چراکه جنگ باعث شد کشور ما ازتوسعه و پیشرفت باز ماند.
 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: در جواب این افراد باید گفت، جنگ با تمامی خسارت‌ها، باعث شد تا روی پای خود بایستیم و به دشمنان بفهمانیم که برای استقلال کشور آرمان ملت ایران خودکفایی در همه زمینه‌ها است و مصداق بارز آن دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای با  همت بلند دانشمندان جوان انقلابی ایران بوده است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.