×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
ایران با وجود تحریم‌ها وارد مذاکره با آمریکا نمی‌شود

به گزارش همنوا به نقل از فارس، «محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر تصریح کرد که امیر قطر که روز سه‌شنبه با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کرده بود، دیگر پیشنهاد میانجی‌گری میان واشنگتن و تهران را مطرح نکرد زیرا دولت ترامپ همچنان معتقد است که تحریم‌های سخت‌تر، ایران را وادار به مذاکره می‌کند.

وزیر خارجه قطر در مصاحبه روز گذشته (چهارشنبه) خود با روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در ارتباط با سفر روز سه‌شنبه «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر به واشنگتن برای دیدار با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «آنچه که از آمریکا فهمیدیم این است که آنها خواستار جنگ (با ایران) نیستند. آنها، تحریم‌ها را برای آوردن ایران به میز مذاکره مناسب می‌دانند».

با اینحال، محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وضعیت به وجود آمده در خصوص ایران را یک «بن‌بست» توصیف کرد و گفت: «ایران با وجود این تحریم‌ها نمی‌تواند به میز مذاکره بیاید».

وزیر خارجه قطر تصریح کرد که دولت ترامپ بهار سال گذشته، پیشنهاد اولیه امیر قطر برای میانجیگری میان ایران و آمریکا را نپذیرفت و حالا، قطر «در تلاش است تا به وضوح به آمریکا اعلام کند که ما از عهده هیچ‌گونه جنگی میان همپیمان و همسایه خود برنمی‌آییم».

طبق این گزارش،‌امیر قطر روز سه‌شنبه با ترامپ در کاخ سفید دیدار کرد و آنطور که وزیر خارجه قطر اعلام کرده است، امیر قطر و ترامپ در گفت‌وگوهای محرمانه خود بر روابط دو کشور آمریکا و قطر متمرکز شدند.

وزیر خارجه قطر درباره طرح «معامله قرن» آمریکا برای فلسطینیان گفت، تنها راه‌حل مورد پذیرش، دو دولت مستقل «با حاکمیت کامل» و قدس بعنوان پایتخت فلسطینیان و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی است که خانه‌های خود را در زمان اشغال فلسطین از دست دادند.

وزیر خارجه قطر ادامه داد، گرچه دولت ترامپ تأکید کرده است که طرح آنها فاقد این پارامترها است، اما «ما فکر نمی‌کنیم که هرگونه فرایند صلح بدون این موارد، پایدار باشد».

وی ادامه داد که امیر قطر، ترامپ را ترغیب کرده است تا تلاش‌های جدیدی برای «تعامل با تشکیلات خودگردان» در خصوص کرانه باختری صورت دهد.

طبق این گزارش، مقامات تشکیلات خودگردان از زمانیکه آمریکا قدس را بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته است، حاضر به مذاکره با دولت آمریکا نشده‌اند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.