×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
هشدار نسبت به خرید ماهواره ای و اینترنتی دارو/کشف داروهای مخدردر عطاری ها

به گزارش همنوا به نقل از ایسنا محبوب نعمتی از تشدید نظارت بر عطاری‎ها از سال گذشته خبر داد و گفت: متاسفانه حدود نیمی از عطاری‎ها فاقد مجوز هستند و این کار را مشکل‎تر می‌کند، در مجوز عطاری‎های مجاز هم ذکر شده است که صرفا مجاز به ارائه گیاهان دارویی به صورت خرده فروشی هستند.
وی ادامه داد: با تعدادی از عطاری‎های متخلف برخورد و عطاری پلمپ شده است و تعدای از این متخلفان هم در مراجع قضایی محکوم شده‌اند و برخوردها به صورت تشدید شده ادامه دارند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این که از نظر قانونی، تبلیغ دارو ممنوع است، اظهار کرد: اگر دارو به درستی تولید شده و مجاز باشد، خود تولید کننده هم مطلع است که حق تبلیغ دارو را ندارد، بدون شک هر دارویی که در ماهواره و شبکه‌های اینترنتی تبلیغ می‎شود، غیرمجاز است.
نعمتی تاکید کرد: ادعاهایی مانند وجود آرم سازمان غذا و دارو بر روی داروهای اینترنتی و ماهواره‎ای کذب بوده و بررسی‌ها نشان می‌دهد که این داروها تولید داخل نیستند؛ چرا که تبلیغ داروهای تولید داخل، ممنوع است.
وی متذکر شد: داروهای تبلیغاتی خارجی و حاوی ترکیبات شیمیایی بسیار خطرناک هستند که می‎توانند منجر به بروز عوارض خطرناکی مانند سکته‎های قلبی و مغزی شوند، به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم که افراد از طریق تبلیغات‎های ماهواره‎ای و اینترنتی دارو تهیه کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: همشهریان می‎توانند انتقادات و پیشنهادات و شکایات دارویی خود را از طریق وب سایت معاونت غذا و دارو و یا تماس با سامانه 190 منعکس کنند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.