×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
برداشت غیرمجاز طلا در استان

به گزارش همنوا به نقل از ایسنا نصیر نوری ضمن تأیید برداشت غیرمجاز طلا در روستاهای آذربایجان شرقی، اظهار کرد: دو نفر از جان‌باختگان هنگام کار در کانالی که خود حفاری کرده بودند بر اثر ریزش سنگ‌ها جان خود را از دست دادند، همچنین در مراسم عزاداری این جانباختگان، خودرو بدون سرنشین در سراشیبی روستا حرکت کرده و باعث فوت دو نفر که یکی از آنها یک زن باردار بود، شده است.

وی ادامه داد: افراد از محل‌های مختلف عموما شبانه به محل مراجعه کرده و از رگه‌های پرعیار به صورت غیرمجاز حفاری و برداشت می‌کنند و مواد حاصل را به سوداگرانی در استان‌های مختلف می فروشند و آن‌ها نیز توسط قال کاری‌های غیر مجاز نسبت به ذوب و استخراج طلا اقدام می‌کنند.

وی افزود: این اقدام طبق ماده ۱۹ قانون معادن تصرف در اموال عمومی و دولتی بوده و تکلیف این افراد در این ماده مشخص شده است.

نوری با بیان اینکه این محدوده به وسعت ۴۰ کیلومتر مربع است، خاطرنشان کرد: با عنایت به وضعیت معدن، امکان محصور کردن و کنترل محدوده که گاها تا صد‌ها کیلومتر وسعت دارد، غیر ممکن است.

وی متذکر شد: مراجع انتظامی استان بارها نسبت به دستگیری متهمان اقدام کرده ولی متاسفانه هنوز این کار جریان داشته و نیازمند ورود پلیس پیشگیری استان است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.