پایگاه خبری - تحلیلی هم‌نوا

اسفند ۴, ۱۳۹۷ / February 23, 2019

آموزش‌های مهارتی در حل مشکلات جامعه نقش بسزایی دارد/ نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی به دانشجویان انگیزه می‌دهد

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر این‌که هرچند ارائه‌ی آموزش‌های نظری نیز در جامعه نیاز است، اما به نسبت آموزش‌‌های مهارتی کمتر می‌تواند مشکلات کشور را حل کند، گفت: امید است با تکمیل و تقویت فرآیند "تبدیل علم به ثروت"، از طریق آموزش‌های مهارتی بتوانیم به کشور عزیزمان خدمت کنیم.
به گزارش همنوا به نقل از ایسنا، فرزان قالیچی در حاشیه افتتاح نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته پژوهش اظهار کرد: این هفته فرصتی است تا قدردان فعالیت‌های افرادی که “تبدیل علم به ثروت” را باور داشته و با تحقیقات خود به این موضوع عینیت می‌بخشند، باشیم.
وی با اشاره به این‌که از قدیم‌الایام این پرسش مطرح است که “علم بهتر است یا ثروت؟”، افزود: امروزه باید بدین سوال اینگونه پاسخ داد، علمی که تبدیل به ثروت شود بهتر است، و این نوع علم هر دو مقوله “دانش و ثروت” را توامان با خود دارد.
وی با بیان این‌که ماموریت اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی، تربیت نیروهای مهارتی و کارآفرین است، تشریح کرد: این هدف در تمامی برنامه‌های دانشگاه قابل مشاهده بوده و اگر تمامی مراکز علمی و کاربردی در چارچوب برنامه‌های تدوین شده پیش بروند، شاهد نتایج خوبی در عرصه آموزش‌های مهارتی خواهیم بود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در ادامه به برگزاری نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه افرادی که توانسته‌اند عمل را به علم خود اضافه کنند حضور داشته و محصولات خود را در معرض دید عموم قرار داده‌اند.
وی در این رابطه خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم آموزش‌های خود را به سمت “مهارت محوری” سوق دهیم، بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد چرا که امروز در شرایط تحریم قرار داریم و مهارتی کردن آموزش‌ها بسیار مورد نیاز جامعه است.
قالیچی یکی از اثربخش‌ترین اهداف برگزاری نمایشگاه را ایجاد انگیزه بین دانش‌آموزان و دانشجویان و همچنین شناساندن افراد توانمند به جامعه دانست و متذکر شد: برخی افراد که یک سری زمینه‌ها را در خود دارند از آمیختن عمل با علم خود نگرانی داشته و می‌پندارند که با چالش‌های بزرگی روبه‌رو خواهند شد در حالی که در نمایشگاه با دیدن افرادی که تلاش کرده و به نتیجه رسیده‌اند، انگیزه کسب می‌کنند.
وی با بیان این‌که چه آموزش‌های مهارتی و چه آموزش‌های غیرمهارتی باید چهار مولفه مهم را داشته باشد تا به اثربخشی برسد، گفت: این‌که دانشجو بخواهد و توانایی‌های خود را باور داشته باشد گام اول در این رابطه است، آشنایی مدرسان با فنون‌های مهارتی و انتقال آن به دانشجویان، وجود امکانات و ابزارها جهت تمرین و فعالیت دانشجو و همچنین مدیریت مراکز علمی و کاربردی در این رابطه نقش موثری دارد.
وی در پایان از دانشجویان و دانش‌آموزان خواست تا قدر فرصت ها را بدانند و شرایط را به گونه‌ای پیش ببرند که بتوانند مهارت‌های خود را در جامعه به کار گرفته و آینده‌ی خود را نیز تضمین کنند.
گفتنی است، نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی با هدف معرفی کارآفرینان و مولدان کسب و کار و معرفی رشته‌ها و مشاغل قابل احراز به همت دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان‌شرقی در مرکز آموزش علمی و کاربردی ماشین‌سازی تبریز گشایش یافت.
این نمایشگاه از ۲۶ الی ۲۹ آذرماه سال‌جاری از ساعت ۹ الی ۱۸ میزبان مردم استان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب